Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Om projektet
  • Deltag i projektet
  • Kontakt
  • Skolemenu-icon
    • Faget idræt
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
close
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Skolemenu-icon
    • Faget idræt
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Om projektet
  • Deltag i projektet
  • Kontakt
  • Forside
  • 4-6

4-6

  • GO!

    Bliv klar til læring 0.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal have pulsen op og dermed øge blodgennemstrømningen i hjernen og forbedre evnen til at koncentrere sig.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at løse opgaverne og opnår moderat til høj puls.

    Energiniveau

    Høj energi og puls

    GÅ TIL ØVELSE
  • Alternativ rundbold

    Boldbasis og boldspil 3.-9. klasse 20-45 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at få eleverne til at samarbejde i en aktivitet, de kender og samtidig få alle eleverne til at være med.

    Tegn på læring

    Eleverne har fokus på hinanden og samarbejder. Alle er med.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Brydeleg

    Kropsbasis 4.-6. klasse 25 min.
    Formål

    Formålet er at få eleverne til at arbejde med deres kropsforståelse og kropsbasis. Denne aktivitet giver eleverne en anden forståelse af deres færdigheder.

    Tegn på læring

    Eleverne udfordrer sig selv og har det sjovt - de bruger styrke og balance.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Kryds og bolle stafet

    Løb, spring og kast 3.-5. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at få eleverne til at kombinere spil og strategi med løb og bevægelse.

    Tegn på læring

    Eleverne får løbet turer frem og tilbage og tænker både selv og udveksler strategisk tænkning med hinanden.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Ståtrold med befrierbold

    Boldbasis og boldspil 2.-5. klasse 30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne arbejder med boldberøringer, kast og samarbejde.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at befri hinanden og samarbejder.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Redskabsbane – Kongens efterfølger

    Redskabsaktiviteter 3.-5. klasse 15 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at give eleverne et fokus, de skal holde øje med hinanden samtidig med de bevæger sig rundt på redskaber.

    Tegn på læring

    Eleverne er opmærksomme på hinanden og hinandens bevægelser.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Redskabsbane – Bomben

    Redskabsaktiviteter 3.-5. klasse 15-30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at give eleverne et fokus, de skal holde øje, samtidig med de udfordres enten motorisk eller strategisk gennem en bane af redskaber.

    Tegn på læring

    Eleverne er opmærksomme på hinanden og ’bomben’ de bærer på ikke tabes igennem redskabsbanen.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Redskabsbane – Færdigheder

    Redskabsaktiviteter 3.-7. klasse 30-45 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at øve eller træne færdigheder i en redskabsbane.

    Tegn på læring

    Eleverne er opmærksomme på deres krop og træner nye færdigheder med deres kammerater.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Cirkeltræning

    Kropsbasis 4.-9. klasse 30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne får pulsen op og styrket de store muskelgrupper.

    Tegn på læring

    Eleverne udfører øvelserne på deres niveau og presser sig selv.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Kropsteater – væg til væg

    Dans og udtryk 6.-9. klasse 20 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne bruger kroppen til at udtrykke sig.

    Tegn på læring

    Eleverne udtrykker sig på forskellige måder i det korte tidsrum, hvor de bevæger sig ud på ”scenen”.

    GÅ TIL ØVELSE

Navigation til indlæg

Ældre indlæg
Aktiviteter for alle
  • Blekinge Boulevard 2
  • DK2630 Taastrup
  • Tlf. 46340000
  • post@handivid.dk