• Fang sild

    Formål

    Formålet med aktiviteten er at skabe tryghed og blive fortrolig med at bevæge sig i vand.

    Tegn på læring

    Eleverne udfordrer sig selv på deres eget niveau ved at bevæge sig mellem de tre progressionsmuligheder: Tæt på overfladen, dykke let under vand eller samle genstande op fra bunden.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Klappeleg

    Formål

    Formålet er, at holde en pause fra det faglige og få fornyet energi og opmærksomhed på hinanden.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af, hvor næste klap kommer og om det er deres tur eller ej. De er opmærksomme på hinanden og har det sjovt sammen.

    Energiniveau

    Mellem/høj energi - opmærksomhed og fokus.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Styr larven i mål

    Formål

    Formålet med aktiviteten er at samarbejde og turde følge dine klassekammerater.

    Tegn på læring

    Eleverne samarbejder med hinanden. De tør følge larve-styreren.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Klappeleg

    Formål

    Formålet er, at holde en pause fra det faglige og få fornyet energi og opmærksomhed på hinanden.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af, hvor næste klap kommer og om det er deres tur eller ej. De er opmærksomme på hinanden og har det sjovt sammen.

    GÅ TIL ØVELSE
  • 1-2-3

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne er opmærksomme på hinanden, de samarbejder. De arbejder med koordination og koncentration.

    Tegn på læring

    Eleverne er orienterede mod hinanden og samarbejder. De oplever, der opstår flow i bevægelser og tal.

    Energiniveau

    Mellem energi - koordination.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Houdini

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at elever bruger deres opmærksomhed og sansning og derigennem bliver bevidste om deres omgivelser.

    Tegn på læring

    Eleverne i cirklen er rettede mod rummet og mærker, hvor deres kammerater er.

    Energiniveau

    Mellem energi - opmærksomhed og fokus.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Gå til højre

    Formål

    Formålet er, at eleverne samarbejder og at de koordinerer deres bevægelse i en fælles rytme og fortaber sig i aktiviteten.

    Tegn på læring

    Eleverne er opmærksomme på hinanden og har det sjovt og viser stort engagement. Hjerne og krop kommer i spil og eleverne bliver udfordrede ift. at koordinere kroppen sammen med en kommando.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Hånd til fod

    Formål

    Eleverne skal i samarbejde bevæge kroppen og træne balance og koordination. Eleverne bliver mere bevidst om forskellige steder på kroppen.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at samarbejde og bevæger kroppen på forskellige måder.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Tjeneren

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne får sved på panden, pulsen op og har det sjovt.

    Tegn på læring

    Eleverne er opmærksomme på hinanden og hjælper hinanden, mens de har det sjovt.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Giftig pil

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne har det sjovt og bevæger kroppen på mange forskellige måder.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af hinanden og bevæger sig i fællesskab.

    GÅ TIL ØVELSE