Øvelsen

  • excercise
    Trin

    Sæt dig på en stol i rummet

    Stolene fordeles ud på gulvet og eleverne finder sig hver en stol, de sætter sig på. Dette er deres stol nr. 1.

  • excercise
    Trin

    Gå rundt mellem stolene og find en ny stol ved klap

    Eleverne rejser sig fra stol nr. 1 og går rundt mellem alle stolene i rummet igen. Når der klappes finder eleverne en ny stol, at sætte sig på.
    Dette er deres stol nr. 2. Gentag aktiviteten igen. Den nye stol er elevernes stol nr. 3.

  • excercise
    Trin

    Husk stolen

    Nu ændrer signalet sig, så eleverne går rundt mellem stolene og i stedet for at klappe siges tallet 1, 2 eller 3.
    Eleverne husker deres stoles placering og sætter sig på den stol, der svarer til det nævnte tal.

  • excercise
    Trin

    Tal om spørgsmålene

    Slut aktiviteten af, når eleverne er i mål med opgaven. Lad elever 2og2 snakke om spørgsmålene og drøft dem bagefter i klassen.

    Hvordan sætter man sig selv bedst i spil for at lykkes med aktiviteten som klassefællesskab?
    Hvilke personlige ressourcer skal man bruge?