Kategorier
-
Monsterleg
Formål
Formålet med aktiviteten er at eleverne samarbejder med hinanden og har det sjovt, samt at de styrker deres kreativitet.
Tegn på læring
Eleverne samarbejder om at forme monsteret på skærmen.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers -
Giftig pil
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne har det sjovt og bevæger kroppen på mange forskellige måder.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af hinanden og bevæger sig i fællesskab.
GÅ TIL ØVELSE -
Svar med bevægelse
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og lære hinanden bedre at kende.
Tegn på læring
Eleverne svarer på spørgsmålene med bevægelse. De er engagerede og stiller måske deres kammerater opfølgende spørgsmål.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers -
Mågelort
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og øge energiniveauet.
Tegn på læring
Eleverne er opmærksomme på hinanden og har det
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
sjovt sammen hele klassen. -
Vandsengen
Formål
Eleverne skal rette fokus og bevidstheden på at spænde og slappe af i kroppen. Denne aktivitet har også til formål at styrke tillid og samarbejde.
Tegn på læring
Eleverne samarbejder og har fokus på at spænde op i kroppen med fælles hjælp.
GÅ TIL ØVELSE -
Houdini
Formål
Formålet med aktiviteten er, at elever bruger deres opmærksomhed og sansning og derigennem bliver bevidste om deres omgivelser.
Tegn på læring
Eleverne i cirklen er rettede mod rummet og mærker, hvor deres kammerater er.
Energiniveau
Mellem energi - opmærksomhed og fokus.
GÅ TIL ØVELSE -
Hoved, skulder, knæ og tå
Formål
Formålet med aktiviteten er at eleverne opnår øget energi og bevægelsesglæde.
Tegn på læring
At eleverne bevæger sig og får energi.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers -
Grib bolden
Formål
Formålet er at opnå øget energi og bevægelsesglæde.
Tegn på læring
At eleverne bevæger sig og har det sjovt.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers -
Den fjollede billedhugger
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrker elevernes kreativitet og samarbejde.
Tegn på læring
At eleverne formår at tænke kreativt og indtage
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
positioner, der har en sammenhæng med temaet. -
Figurløb
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne kommer ud og bevæger sig i nærområdet med formålet om at have det sjovt.
Tegn på læring
Eleverne synes det er sjovt at planlægge en rute ud fra en figur og se om det lykkes at forme figuren på deres vej.
GÅ TIL ØVELSE -
Mimeleg
Formål
Formålet med aktiviteten er at have det sjovt, styrke kreativiteten og lære hinanden bedre at kende.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig, er kreative og mimer forskellige ting
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
om dem selv. -
Hånd til fod – Alene
Formål
Formålet med aktiviteten er at opnå bevægelsesglæde og fokus.
Tegn på læring
At eleverne er optagede af instruktionerne
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
og bevæger kroppen på forskellige måder. -
Hund og lygtepæl
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og at skærpe fokus ved at fjerne synssansen.
Tegn på læring
At eleverne formår at lave aktiviteten med lukkede øjne og uden at tale.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
At eleverne passer på hinanden. -
Dansefanger
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne har det sjovt og samarbejder om at lave nye dansebevægelser.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig og udtrykker sig gennem dans - de samarbejder og har det sjovt.
GÅ TIL ØVELSE -
Styr larven i mål
Formål
Formålet med aktiviteten er at samarbejde og turde følge dine klassekammerater.
Tegn på læring
Eleverne samarbejder med hinanden. De tør følge larve-styreren.
GÅ TIL ØVELSE -
Tømmerflåden
Formål
Formålet med aktiviteten er at samarbejde og hole fokus.
Tegn på læring
Eleverne går rundt mellem hinanden og holder ro og fokus.
Energiniveau
Lav/mellem energi - opmærksomhed og fokus.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers -
Tjeneren
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne får sved på panden, pulsen op og har det sjovt.
Tegn på læring
Eleverne er opmærksomme på hinanden og hjælper hinanden, mens de har det sjovt.
GÅ TIL ØVELSE -
Togstafet
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne har det sjovt og samarbejder med hinanden.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at samarbejde og er opmærksomme på aktiviteten og hvornår det er deres tur.
GÅ TIL ØVELSE -
Sten, saks, papir
Formål
Formålet med aktiviteten er at øge energien og have det sjovt i klassen.
Tegn på læring
Eleverne har det sjovt og oplever bevægelsesglæde.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers -
Rækkefølgen – Level 1
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne samarbejder og styrker fællesskabet.
Tegn på læring
Eleverne er rettede mod hinanden og hvordan de i
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
fællesskab løser opgaven. -
Hånd til fod – To og to
Formål
Eleverne skal i samarbejde bevæge kroppen og træne balance og koordination. Eleverne bliver mere bevidst om forskellige steder på kroppen.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at samarbejde og bevæger kroppen på
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
forskellige måder. -
Samarbejdsbingo
Formål
Formålet med aktiviteten er at bevæge sig og have det sjovt sammen.
Tegn på læring
Eleverne er opmærksomme og finder forskellige ting i
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
klassen - de samarbejder. -
Klassekommando
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke klassens samarbejde og fællesskab.
Tegn på læring
At eleverne formår at samarbejde om at udføre kommandoerne.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers -
Hils på din klassekammerat
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig og hilser på hinanden - de samarbejder
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
og har det sjovt. -
Klappeleg
Formål
Formålet er, at holde en pause fra det faglige og få fornyet energi og opmærksomhed på hinanden.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af, hvor næste klap kommer og om det er deres tur eller ej. De er opmærksomme på hinanden og har det sjovt sammen.
GÅ TIL ØVELSE -
Tårnet
Formål
Formålet med aktiviteten er i udgangspunktet, at lykkes med at bygge et så højt tårn som muligt og at eleverne samarbejder og bliver opmærksomme på hinanden.
Tegn på læring
Eleverne er rettede mod hinanden og hvordan de i fællesskab løser opgaven.
GÅ TIL ØVELSE -
Rundkredsen
Formål
Eleverne samarbejder om at udføre opgaven og hjælpes ad med at lykkes, eleverne bliver bevidste om, hvordan de samarbejder.
Tegn på læring
Eleverne er rettede mod hinanden og hvordan de i fællesskab løser opgaven.
GÅ TIL ØVELSE -
1-2-3
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne er opmærksomme på hinanden, de samarbejder. De arbejder med koordination og koncentration.
Tegn på læring
Eleverne er orienterede mod hinanden og samarbejder. De oplever, der opstår flow i bevægelser og tal.
Energiniveau
Mellem energi - koordination.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers -
Følg fødderne – To og to – Level 1
Formål
Formålet med aktiviteten er at samarbejde, fokusere og have det sjovt sammen.
Tegn på læring
Eleverne samarbejder om at placere fødder
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
og hænder som på skærmen. -
Byg jeres egne aktiviteter
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne selv kommer i spil og tænker over, hvad der kunne være sjovt at prøve i klassen. De skal tænke på, hvordan alle deres kammerater kan være med.
Tegn på læring
Eleverne er nysgerrige og finder på nye aktiviteter.
GÅ TIL ØVELSE -
Rækkefølgen – Level 2
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne samarbejder og bliver opmærksomme på hinanden.
Tegn på læring
Eleverne er rettede mod hinanden og hvordan de i
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
fællesskab løser opgaven. -
Følg fødderne – To og to – Level 2
Formål
Formålet med aktiviteten er at samarbejde, fokusere og have det sjovt sammen.
Tegn på læring
Eleverne samarbejder om at placere fødder og
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
hænder som på skærmen. -
Den fjernstyrede bil
Formål
Formålet med aktivteten er at eleverne bevæger sig, samarbejder og har det sjovt sammen.
Tegn på læring
At eleverne formår at styre hinanden rundt, så det er rart og sjovt, både for den elev der har lukkede øjne og den der har åbne øjne.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers -
Plankekamp
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne oplever fysisk bevægelsesglæde ved at de får pulsen op og mærker muskelømhed.
Tegn på læring
Eleverne viser engergement og arbejder med muskelstyrke.
GÅ TIL ØVELSE -
Gæt en følelse
Formål
Formålet er at samarbejde og at få forståelse for egne og andres følelser.
Tegn på læring
At eleverne er opmærksomme på hinanden.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
At eleverne udtrykker de forskellige følelser. -
I din klassekammerats sko
Formål
Formålet er, at eleverne lærer hinanden bedre at kende og lærer at sætte sig i hinandens sted.
Tegn på læring
Eleverne viser, at de undrer sig og tænker over hinandens perspektiver på et spørgsmål. De er engagerede og stiller måske spørgsmål.
Energiniveau
Mellem
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers -
Find din stol
Formål
Eleverne skal samarbejde om at finde deres stole.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at samarbejde. De hjælper hinanden med at finde deres pladser og tager højde for hinandens forskelligheder.
GÅ TIL ØVELSE -
Balancespejlet
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne koncentrerer sig om at holde balancen, koordinere kropsdele og er opmærksomme på at følge hinanden.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig roligt og er opmærksomme på hinanden og hinandens bevægelser.
GÅ TIL ØVELSE -
Den vilde tømmerflåde
Formål
Formålet med aktiviteten er at samarbejde og øge energien.
Tegn på læring
Eleverne går rundt mellem hinanden og reagerer på de forskellige forhindringer.
Energiniveau
Mellem/høj energi - øget energi
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers -
Det hemmelige håndtryk
Formål
Formålet er, at eleverne samarbejder om at skabe et håndtryk el. indøver et kendt håndtryk. De stiller skarpt på, hvordan kropskontakt, når man hilser, påvirker andre og dem selv.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at samarbejde om at finde på og
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers
øve håndtryk. -
GO!
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal have pulsen op og dermed øge blodgennemstrømningen i hjernen og forbedre evnen til at koncentrere sig.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at løse opgaverne og opnår moderat til høj puls.
GÅ TIL ØVELSE -
Kontakt og byt
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne retter deres opmærksomhed mod hinanden og er aktive sammen.
Tegn på læring
Eleverne har opmærksomheden rettet mod hinanden og er optaget af at samarbejde og finde på nye bevægelser.
GÅ TIL ØVELSE -
Gå til højre
Formål
Formålet er, at eleverne samarbejder og at de koordinerer deres bevægelse i en fælles rytme og fortaber sig i aktiviteten.
Tegn på læring
Eleverne er opmærksomme på hinanden og har det sjovt og viser stort engagement. Hjerne og krop kommer i spil og eleverne bliver udfordrede ift. at koordinere kroppen sammen med en kommando.
GÅ TIL ØVELSE -
Kategoriquiz – dyr
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke samarbejde og lære om forskellige kategorier.
Tegn på læring
At eleverne arbejder sammen om at finde frem til det rigtige svar og udviser en forståelse for kategorisering.
GÅ TIL ØVELSE AFSPIL I det digitale bevægelsesunivers