Rækkefølgen – matematik
-
Kognitive & psykosociale udfordringer
Giv eleverne en makker. I stedet for at skulle indgå i den store sammenhæng til at starte med. De har så mulighed for sammen 2&2 at forberede sig ved at kigge rundt og tale om, hvor de passer ind ift. rækkefølgens tema.
-
Bevægelsesudfordringer
Vælg temaer eleven har let ved at indgå i eller mulighed for at indgå i.
-
Høreudfordringer
Start øvelsen nonverbalt, så handler det om at bruge fagter. Eller du kan dele eleverne op i små grupper og lade dem stå i cirkelformation, hvor alle ser alle, når de kommunikerer.
-
Synsudfordringer
Lad eleverne tale sammen hele aktiviteten igennem – men lav fx. nogle regler for dialog fx inddrag en genstand som går på tur, den, der har genstanden snakker, resten lytter.
Alle har bind for øjnene. Den ene i makkerparret har bind for øjnene.
Rækkefølgen – matematik
Kategori: Faglige aktiviteter
Prøv aktiviteten her eller klik dig ind i det digitale bevægelsesunivers.
Øvelsen
-
Trin
Stil jer så alle kan se hinanden
Eleverne inddeles i grupper med et ulige antal fx 5-7, 9 eller 11 elever. De stiller sig op, så de alle kan kommunikere med hinanden.
-
Trin
Stil jer på række ud fra jeres højde
Eleverne stiller i rækkefølge ud fra fx deres højde el. skostørrelse.
-
Trin
Median
Forklar eleverne hvad median er og lad dem finde medianen/eleven der er median i den rækkefølgen, de har stillet op i.