Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Kontakt
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer & Redskaber
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
close
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer & Redskaber
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Kontakt
  • Forside
  • Skole
  • Bevægelse i fagene
  • Rækkefølgen – matematik
  • icon

    Giv eleverne en makker. I stedet for at skulle indgå i den store sammenhæng til at starte med. De har så mulighed for sammen 2&2 at forberede sig ved at kigge rundt og tale om, hvor de passer ind ift. rækkefølgens tema.

    close-icon
  • icon

    Vælg temaer eleven har let ved at indgå i eller mulighed for at indgå i.

    close-icon
  • icon

    Start øvelsen nonverbalt, så handler det om at bruge fagter. Eller du kan dele eleverne op i små grupper og lade dem stå i cirkelformation, hvor alle ser alle, når de kommunikerer.

    close-icon
  • icon

    Lad eleverne tale sammen hele aktiviteten igennem – men lav fx. nogle regler for dialog fx inddrag en genstand som går på tur, den, der har genstanden snakker, resten lytter.
    Alle har bind for øjnene. Den ene i makkerparret har bind for øjnene.

    close-icon

Rækkefølgen – matematik

TILPASNING OG DIFFERENTIERING
  • icon

    Kognitive & psykosociale udfordringer

    Giv eleverne en makker. I stedet for at skulle indgå i den store sammenhæng til at starte med. De har så mulighed for sammen 2&2 at forberede sig ved at kigge rundt og tale om, hvor de passer ind ift. rækkefølgens tema.

  • icon

    Bevægelsesudfordringer

    Vælg temaer eleven har let ved at indgå i eller mulighed for at indgå i.

  • icon

    Høreudfordringer

    Start øvelsen nonverbalt, så handler det om at bruge fagter. Eller du kan dele eleverne op i små grupper og lade dem stå i cirkelformation, hvor alle ser alle, når de kommunikerer.

  • icon

    Synsudfordringer

    Lad eleverne tale sammen hele aktiviteten igennem – men lav fx. nogle regler for dialog fx inddrag en genstand som går på tur, den, der har genstanden snakker, resten lytter.
    Alle har bind for øjnene. Den ene i makkerparret har bind for øjnene.

icon Læs mere om tilpasninger >

Rækkefølgen – matematik

  • icon

    4.-9. klasse

  • icon

    10 min.

  • Download pdf

  • icon

    Afspil i undervisning

Kategori: Faglige aktiviteter  

Øvelsen

  • excercise
    Trin

    Stil jer så alle kan se hinanden

    Eleverne inddeles i grupper med et ulige antal fx 5-7, 9 eller 11 elever. De stiller sig op, så de alle kan kommunikere med hinanden.

  • excercise
    Trin

    Stil jer på række ud fra jeres højde

    Eleverne stiller i rækkefølge ud fra fx deres højde el. skostørrelse.

  • excercise
    Trin

    Median

    Forklar eleverne hvad median er og lad dem finde medianen/eleven der er median i den rækkefølgen, de har stillet op i.

TILBAGE TIL LISTE
Aktiviteter for alle
  • Blekinge Boulevard 2
  • DK2630 Taastrup
  • Tlf. 46340000
  • post@handivid.dk