I denne aktivitet kommer der et forholdsord på skærmen af gangen og eleverne skal placere sig korrekt i forhold til deres stol og bord. Formålet er, gennem kropslig erfaring, at lære forholdsordene på engelsk. OBS aktiviteten findes også på dansk og i en version med støtteprik der viser placeringen.
I denne aktivitet kommer der et forholdsord på skærmen af gangen og eleverne skal placere sig korrekt i forhold til deres stol og bord. Formålet er, gennem kropslig erfaring, at lære forholdsordene på engelsk. I denne version er der ekstra støtte i form af visning af placeringen på skærmen. OBS aktiviteten findes også på dansk og i en version uden støtte.
I denne aktivitet kommer der en kommando på skærmen af gangen, fx "hand to foot" og eleverne skal følge kommandoen, således at deres ene hånd rører deres ene fod. Formålet med aktiviteten er at bevæge sig og lære de forskellige kropsdele at kende på engelsk. Aktiviteten findes også på dansk, hvor den hedder hånd til fod.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen bliver vist to kropsdele, fx en skulder og en albue. Den ene elev skal stikker skulderen frem og den anden en albue, og så sættes de to kropsdele sammen. Formålet er at samarbejde med hinanden og at lære de forskellige kropsdele at kende på engelsk. OBS aktiviteten findes også på dansk, under kategorien fællesskab to og to.
I denne aktivitet skal eleverne lave sanglegen Head, shoulders, knees and toes. De synger sammen med bæveren og kan følge børnene på skærmen. Formålet er at lære de forskellige kropsdele på engelsk, samt at bevæge sig og have det sjovt. Aktiviteten findes også på dansk.
I denne aktivitet kommer der en opgave af gangen på skærmen. Fx "I spy with my little eye -something that is green" og så skal eleverne pege på noget der er grønt. Formålet er at lære engelske ord, fx farverne. Aktiviteten findes også i en version på dansk, hvor den hedder Mit falkeblik fanger.
I denne aktivitet giver bæveren nogle kommandoer, fx jump. Hvis bæveren siger "the beaver says jump" skal eleverne hoppe. Hvis bæveren derimod kun siger jump, skal eleverne ikke hoppe. OBS aktiviteten findes også på dansk under kategorien øget energi.
I denne aktivitet skal eleverne stille sig op på en række, fx efter deres alder, således at den ældste står i den ene ende og den yngste i den anden ende af rækken. Formålet er at samarbejde samtidig med at det engelske sprog trænes. Aktiviteten foregår på engelsk og findes også i en dansk version hvor den hedder Rækkefølgen.