I denne aktivitet skal eleverne, sammen to og to, forme forskellige figurer med kroppen. Figurerne kan være små eller store og skal formes herefter. Formålet er at styrke elevernes samarbejde og lære de forskellige figurer.
I denne aktivitet kommer der en ting af gangen flyvende ind på skærmen. Først skal eleverne hapse alle de ting der er firkantet, altså lade som om de spiser dem, og hoppe over alle de ting der ikke er firkantede. Senere skal de gøre det samme med cirkler og trekanter. Formålet med aktiviteten er at kunne genkende forskellige former.
I denne aktivitet skal eleverne stille sig op på en række, fx efter deres højde, således at den laveste står i den ene ende og den højeste i den anden ende. Formålet er at lære om matematiske størrelser og fænomener, og der kan fx tales om medianen.
I denne aktivitet kommer der et regnestykke (plusstykker) af gangen, frem på skærmen, samt 3 forskellige svarmuligheder. Eleverne skal regne resultatet ud og forme det med deres kroppe. Formålet er at øve plusstykker, samt at lære tallene med kroppen. I denne version af aktiviteten er regnestykkerne, udover tallene, illustreret ved hjælp af æbler, der kan tælles ved behov.
I denne aktivitet kommer der et regnestykke (plus eller minus) ad gangen frem på skærmen, samt 3 forskellige svarmuligheder. Eleverne skal regne resultatet ud og forme det med deres kroppe. Formålet er at øve plus og minus, samt at lære tallene med kroppen.
I denne aktivitet kommer der et regnestykke (plusstykker) af gangen, frem på skærmen, samt 3 forskellige svarmuligheder. Eleverne skal, sammen to og to, regne resultatet ud og forme det med deres kroppe. Formålet er at øve plusstykker, samt at lære tallene med kroppen. I denne version af aktiviteten er regnestykkerne, udover tallene, illustreret ved hjælp af æbler, der kan tælles ved behov.
I denne aktivitet kommer der ét regnestykke (plus eller minus) af gangen frem på skærmen, samt 3 forskellige svarmuligheder. Eleverne skal, sammen to og to, regne resultatet ud og forme det med deres kroppe. Formålet er at øve plus og minus, samt at lære tallene med kroppen.
I denne aktivitet fortæller bæveren en historie om den dag han og hunden Hanne var ude at handle. I historien bliver der præsenteret forskellige plusstykker som eleverne skal regne ud, hvorefter de skal forme resultatet med deres kroppe. De kan både forme resultatet med hele kroppen eller sidde ned og forme/tegne det med hænderne. Formålet med aktiviteten er at træne plusstykker, samt at lære gennem kropslige erfaringer.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to og de skal bruge en papirkugle i hver gruppe. Der bliver vist en skydeskive på skærmen, med 3 tal af gangen fra 1-7, hvor summen af de 3 tal aldrig giver mere end 10. Eleverne skal skiftes til at kaste papirkuglen mod skærmen og regne summen af de point de rammer ud. Formålet er at træne plusstykker, på en sjov og aktiv måde. For at få mere avancerede regnestykker kan der kastes flere gange, eller der kan vælges andre versioner af aktiviteten, med flere og højere tal.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to og de skal bruge en papirkugle i hver gruppe. Der bliver vist en skydeskive på skærmen, med tal fra 1-10. Eleverne skal skiftes til at kaste papirkuglen mod skærmen og regne summen af de point de rammer ud. Formålet er at træne plusstykker, på en sjov og aktiv måde. For at få mere avancerede regnestykker kan der kastes flere gange, eller der kan vælges andre versioner af aktiviteten, med flere og højere tal.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to og de skal bruge en papirkugle i hver gruppe. Der bliver vist en skydeskive på skærmen, med tal fra 1-50 og der kan skiftes mellem 3 forskellige skydeskiver. Eleverne skal skiftes til at kaste papirkuglen mod skærmen og regne summen af de point de rammer ud. Formålet er at træne plusstykker, på en sjov og aktiv måde. For at få mere avancerede regnestykker kan der kastes flere gange, eller der kan vælges andre versioner af aktiviteten, med flere og højere tal.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to og de skal bruge en papirkugle i hver gruppe. Der bliver vist en skydeskive på skærmen, med tal fra 30-200 og der kan skiftes mellem 4 forskellige skydeskiver. Eleverne skal skiftes til at kaste papirkuglen mod skærmen og regne summen af de point de rammer ud. Formålet er at træne plusstykker, på en sjov og aktiv måde. For at få mere avancerede regnestykker kan der kastes flere gange.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. Den ene elev stiller sig i en position, som den anden elev skal spejle. Formålet er at lære om figurer og øve at spejle figurer.
I denne aktivitet kommer der en tabel frem på skærmen af gangen. Eleverne skal, sammen to og to, sige tabellen højt, mens de klapper hinanden i hænderne. Først siger bæveren tabellen højt sammen med eleverne, og efterfølgende skal eleverne selv. Tabellerne ligger i rækkefølge fra 1-10 tabellen og der kan nemt skiftes mellem de forskellige tabeller. Formålet med aktiviteten er at træne tabellerne.
I denne aktivitet skal eleverne tælle ting på skærmen og lave den den viste svarbevægelse, så mange gange at det passer med antallet. Formålet er at tælle, samt at kunne udføre en bevægelse et bestemt antal gange.