• Klappeleg

    Formål

    Formålet er, at holde en pause fra det faglige og få fornyet energi og opmærksomhed på hinanden.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af, hvor næste klap kommer og om det er deres tur eller ej. De er opmærksomme på hinanden og har det sjovt sammen.

    Energiniveau

    Mellem/høj energi - opmærksomhed og fokus.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Plankekamp

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne oplever fysisk bevægelsesglæde ved at de får pulsen op og mærker muskelømhed.

    Tegn på læring

    Eleverne viser engergement og arbejder med muskelstyrke.

    Energiniveau

    Mellem/høj energi - styrke og indre ro.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Reaktionsøvelse

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne får lavet beregninger på en fysisk aktivitet, der også er sjov i sig selv.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at gribe og slippe bolden på mange måder.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Stavning med kroppen

    Formål

    Formålet er, at eleverne bruger kroppen til at stave ord. Det er en sjov pause fra fagligt stof, men mange elever lærer godt ved at stave med kroppen.

    Tegn på læring

    Eleverne staver med kroppen på forskellige måder - de andre elever gætter og har det sjovt.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Domino

    Formål

    Aktivitetens formål er, at eleverne er aktive og interagerende, når de repeterer eller lærer fakta i forskellige fag.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig rundt og interagerer med hinanden. De taler og finder facts mm.

    GÅ TIL ØVELSE
  • GO!

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal have pulsen op og dermed øge blodgennemstrømningen i hjernen og forbedre evnen til at koncentrere sig.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at løse opgaverne og opnår moderat til høj puls.

    Energiniveau

    Høj energi - puls.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Quiz og byt

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at der inddrages bevægelse i en faglig aktivitet for at skabe variation i skoledagen.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig rund og taler sammen om spørgsmålene.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Håndtrykket – bibelske figurer

    Formål

    Formålet er, at eleverne sammen skaber et håndtryk, der afspejler en fortælling fra kristendommen eller person. De skal samarbejde og have det sjovt ved at designe et unikt håndtryk og gøre sig tanker om kendetegn fra forskellige faglige områder i kristendommen.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af og undersøger en bibelsk person el. kristen periode - de genskaber ved mimik og bevægelser karaktertræk fra personen el. perioden.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Levende personkarakteristik

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne bevæger sig og mimer centrale karaktertræk hos personer i tekster og derved analyserer, fortolker og genskaber karakteren.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at mime samt bevæge sig som en litterær person. Eleverne analyserer dermed på en anden måde end når de sidder og læser.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Ordsprog

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at få eleverne til at læse og forstå ordsprog gennem kroppens udtryksformer og derigennem bruger flere sanser til at forstå og lære.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at bevæge deres kroppe på forskellige måde, de gætter og tænker.

    GÅ TIL ØVELSE