Den fjollede billedhugger
-
Generelle tilpasninger
Aktiviteten kan laves i mindre grupper, eller hele klassen.
Det enkelte tema kan gennemgås sammen i klassen, for at finde frem til positioner der kan indtages i stilbilledet. -
Kognitive & psykosociale udfordringer
Hvis der er behov for at se aktiviteten an, kan man fx indtage rollen som fotograf.
-
Høreudfordringer
Sørg for at eleverne kan se temaet på skærmen.
-
Synsudfordringer
Sørg for at lyden er skruet op så eleverne kan høre temaet.
Den fjollede billedhugger
Kategori: Samarbejde
I denne aktivitet kan hele klassen være sammen, eller man kan være sammen i grupper af minimum 6 personer. På skærmen kommer et tema af gangen, som eleverne skal danne et stilbillede ud fra, fx “uhygge”. Eleverne går bare ind i stilbilledet når de er klar. De må gerne tale sammen når de endnu ikke er gået ind i billedet, men når de er gået ind i billedet skal de stå stille og må ikke tale. Den der står tilbage til sidst kan forsøge at fortælle, hvad der der sker på billedet.
Klik dig ind i det digitale bevægelsesunivers for at prøve aktiviteten.
Relaterede øvelser
-
Monsterleg
Formål
Formålet med aktiviteten er at eleverne samarbejder med hinanden og har det sjovt, samt at de styrker deres kreativitet.
Tegn på læring
Eleverne samarbejder om at forme monsteret på skærmen.
GÅ TIL ØVELSE