Flydende trillebør

Flydende trillebør

Aktiviteten:

Eleverne går sammen to og to. Den ene elev ligger på maven i vandoverfladen og den anden elev står bagved og holder elevens fødder. Eleven, der ligger i vandet, skal nu bevæge sig frem ad ved kun at bruge armene. Eleven bag ved går med i det tempo, svømmeren driver dem frem, hvis de bevæger sig frem ad.

Tænk over, om der skal være forskellige krav til armtaget eventuelt i progression, der passer til elevernes niveau.

Progression:

I kan starte med, at armtaget ikke skal skabe fremdrift, men primært holde eleven oven vande. Det kan være ved forskellige skoddebevægelser eller plask med hænderne på vandoverfladen.
Det kan også være, eleverne skal forme forskellige bogstaver med armenes bevægelser i vandet, så det igen handler om at vænne sig til at bruge armene i vand fremfor reel fremdrift.
Yderligere kan der være en bold eller anden rekvisit i spil, som eleverne kan føre rundt med deres armbevægelse i vandet.

Dette kan også være en aktivitet, hvor eleverne kan øve armtag til specifikke svømmestilarter som crawl eller brystsvømning, hvis I er nået dertil i jeres svømmeforløb.