Skip to content
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Videnomhandicap.dk
  • Kontakt
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer
    • Digitalt bevægelsesunivers
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
    • Aktiv dialog
close
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer
    • Digitalt bevægelsesunivers
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
    • Aktiv dialog
  • Videnomhandicap.dk
  • Kontakt

Matematik

Rækkefølgen – matematik

timer-icon 10 min
person-icon Hele klassen
go-icon
Rækkefølgen – matematik
I denne aktivitet skal eleverne stille sig op på en række, fx efter deres højde, således at den laveste står i den ene ende og den højeste i den anden ende. Formålet er at lære om matematiske størrelser og fænomener, og der kan fx tales om medianen.

Spejle figurer

timer-icon 5 min
person-icon To og to
go-icon
Spejle figurer
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. Den ene elev stiller sig i en position, som den anden elev skal spejle. Formålet er at lære om figurer og øve at spejle figurer.

Tabelklap

timer-icon 5 min
person-icon To og to
go-icon
Tabelklap
I denne aktivitet kommer der en tabel frem på skærmen af gangen. Eleverne skal, sammen to og to, sige tabellen højt, mens de klapper hinanden i hænderne. Først siger bæveren tabellen højt sammen med eleverne, og efterfølgende skal eleverne selv. Tabellerne ligger i rækkefølge fra 1-10 tabellen og der kan nemt skiftes mellem de forskellige tabeller. Formålet med aktiviteten er at træne tabellerne.
Aktiviteter for alle

Blekinge Boulevard 2

DK2630 Taastrup

Tlf. 46340000

post@videnomhandicap.dk