Eventyrkarakterer – Klodshans
-
Generelle tilpasninger
Giv eleverne en makker, så de i fællesskab kan hjælpe hinanden med, hvem de vil mime fra eventyret og hvordan de kan mime det med kroppen. I kan også overveje, om eleverne må vælge en eller to lyde til deres karakter.
-
Kognitive & psykosociale udfordringer
Fortæl eleverne, at man kan mime de forskellige karakterer på mange måder og der ikke er rigtigt eller forkert.
-
Bevægelsesudfordringer
Bevægelserne kan laves både stående og siddende. Det kan være med hele kroppen eller med enkelte dele. Nogle elever har det bedst med at vise bevægelserne stort og andre kan bruge deres fingre eller på andre måder gøre det mindre.
-
Høreudfordringer
Sørg for eleverne kan se skærmen, så de kan følge med på skærmen.
-
Synsudfordringer
Sørg for der er lyd på, så eleverne kan følge med i fortællingen.
Eventyrkarakterer – Klodshans
Kategori: Faglige aktiviteter
I denne aktivitet bliver eventyret Klodshans fortalt. Når eleverne har lyttet til eventyret, skal de mime én af eventyrkaraktererne.
De skal gå rundt blandet hinanden i rollen som denne.
Du kan overveje om de skal prøve at gætte hinandens karakterer.
Klik dig ind i det digitale bevægelsesunivers for at prøve aktiviteten.
Relaterede øvelser
-
Eventyrkarakterer – Rødhætte og ulven
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke kreativitet og forestillingsevne, samt at lære om eventyr.
Tegn på læring
Eleverne lever sig ind i en rolle og gengiver personer fra eventyr.
GÅ TIL ØVELSE -
Kendt fra eventyr
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære om eventyr.
Tegn på læring
Eleverne mimer forskellige karakteristiske ting fra eventyr og snakker om eventyrgenren på en anden måde.
GÅ TIL ØVELSE