Hånd til fod – Alene
-
Generelle tilpasninger
Aktiviteten kan også laves to og to så eleverne kan samarbejde. Overvej at starte med to ens kropsdele for at gøre det simpelt, eks. albue til albue inden I følger aktiviteten i Det digitale bevægelsesunivers.
-
Kognitive & psykosociale udfordringer
Fortæl eleverne inden, hvilke kropsdele, der kan komme i spil. Det kan gøre, at nogen føler sig mere trygge ved aktiviteten.
-
Bevægelsesudfordringer
Aktiviteten kan laves både stående og siddende.
-
Høreudfordringer
Sørg for at eleverne kan se instruktionerne på skærmen.
-
Synsudfordringer
Sørg for at lyden er skruet op så eleverne kan høre instruktionerne. Gør alle blindfoldet, så ingen kan se hvordan de andre gør, men eleverne lytter til kommandoerne.
Hånd til fod – Alene
Kategori: Bevægelsesglæde
I denne aktivitet kommer der en kommando på skærmen af gangen, fx “hånd til fod” og eleverne skal følge kommandoen, således at deres ene hånd rører deres ene fod.
Klik dig ind i det digitale bevægelsesunivers for at prøve aktiviteten.
Relaterede øvelser
-
Hand to foot – Alone
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære de forskellige kropsdele på engelsk.
Tegn på læring
At eleverne er optagede af instruktionerne og
GÅ TIL ØVELSE
bevæger kroppen på forskellige måder. -
Hånd til fod – To og to
Formål
Eleverne skal i samarbejde bevæge kroppen og træne balance og koordination. Eleverne bliver mere bevidst om forskellige steder på kroppen.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at samarbejde og bevæger kroppen på
GÅ TIL ØVELSE
forskellige måder.