Sandt el. falsk
-
Generelle tilpasninger
Rækken kan stå arm i arm og være inddelt i små- eller mellemstore grupper. Måden hvorpå eleverne bevæger sig kan justeres så tempo tages ud fx. bevæge sig i slowmotion el. kapgang.
-
Kognitive & psykosociale udfordringer
Eleverne kan få spørgsmålene på forhånd. Hvis eleverne har det svært med kropskontakt, kan der bruges en blød genstand el. eleverne kan have bløde bolde, som ligger mellem de to rækker, det handler så om at flygte og undvige bolden.
-
Bevægelsesudfordringer
Vælg en type bevægelse, som alle kan udføre fx. kravle på gulvet. Du kan også give en kortere distance ned til helle el. lade et område tættere på midten være helle for alle eleverne.
-
Høreudfordringer
Skriv spørgsmålene op og vis dem på den digitale tavle.
-
Synsudfordringer
Lad eleverne være sammen i makkerpar, eventuelt med et bånd el. genstand mellem sig.
Sandt el. falsk
Kategori: Faglige aktiviteter
Overvej om eleverne skal være i makkerpar.
Øvelsen
-
Trin
Stil jer på to rækker ansigt mod ansigt
Eleverne stiller sig ud på gulvet ansigt mod ansigt. Den ene række er ”sand” den anden er ”falsk”.
-
Trin
Flygt el fang eleven over for dig
Læreren siger nu forskellige udsagn fra et tema I har arbejdet med. Hvis udsagnet er forkert, skal rækken ”FALSK” flygte og rækken ”SANDT” skal fange. Eleverne har helle, når de når ned bag en baglinje el. til væggen. Lad eleverne, der bliver fanget skifte hold el. start bare forfra igen.