Alle fag
-
Around the chair (med støtte)
Formål
Formålet med aktiviteten er gennem kropslig erfaring at lære forholdsordene på engelsk.
Tegn på læring
Eleverne placerer sig selv forskellige steder rundt om stolen/bordet.
GÅ TIL ØVELSE -
Around the chair
Formål
Formålet med aktiviteten er gennem kropslig erfaring at lære forholdsordene på engelsk.
Tegn på læring
Eleverne placerer sig selv forskellige steder rundt om stolen/bordet.
GÅ TIL ØVELSE -
Vis modsætningen
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne gennem kropslig erfaring lærer om modsætninger.
Tegn på læring
Eleverne viser modsætninger med kroppen.
GÅ TIL ØVELSE -
Præpositionsræs (med støtte)
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære forholdsordene/præpositionerne.
Tegn på læring
Eleverne placerer sig i forhold til stolene/bordene i klassen.
GÅ TIL ØVELSE -
Hop eller haps – vokaler (med støtte)
Formål
Formålet med aktiviteten er at genkende vokaler og konsonanter.
Tegn på læring
Eleverne genkender vokaler fra konsonanter.
GÅ TIL ØVELSE -
Spejle figurer
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære om figurer og øve at spejle figurer.
Tegn på læring
Eleverne laver en figur og spejler hinanden.
GÅ TIL ØVELSE -
Gengiv ordsproget
Formål
Formålet med aktiviteten er, at få eleverne til at læse og forstå ordsprog gennem kroppens udtryksformer og derigennem bruger flere sanser til at forstå og lære.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at bevæge deres kroppe på forskellige
GÅ TIL ØVELSE
måde, de gætter og tænker. -
Forfatter ping-pong
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære de 120 mest brugte ord at kende, samt at øve historiefortælling og styrke kreativiteten.
Tegn på læring
Eleverne fortæller deres egen historie og bruger de
GÅ TIL ØVELSE
120 mest brugte ord. -
Hop eller haps – vokaler
Formål
Formålet med aktiviteten er at genkende vokaler og konsonanter.
Tegn på læring
Eleverne genkender vokaler fra konsonanter.
GÅ TIL ØVELSE -
Gengiv tillægsordet (med støtte)
Formål
Formålet med aktiviteten er at kunne identificere og gengive tillægsord.
Tegn på læring
Eleverne laver bevægelser, når der kommer et tillægsord.
GÅ TIL ØVELSE