Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Videnomhandicap.dk
  • Kontakt
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer
    • Digitalt bevægelsesunivers
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
    • Aktiv dialog
close
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer
    • Digitalt bevægelsesunivers
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
    • Aktiv dialog
  • Videnomhandicap.dk
  • Kontakt
  • Forside
  • Dansk

Dansk

  • Gengiv udsagnsordet

    Faglige aktiviteter 1.-3. klasse 5 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at kunne identificere og gengive udsagnsord.

    Tegn på læring

    Eleverne laver bevægelser, når der kommer et udsagnsord.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Datid, nutid, fremtid (med støtte)

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 5-10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal forstå de forskellige grammatiske tider i sprogfagene ved at lave bevægelser, der passer til den grammatiske tid i en historie. Dette giver en kropslig dimension til forståelsen af eksempelvis nutid.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig i de aftale bevægelser,
    når tiderne skifter i historien.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Gengiv tillægsordet

    Faglige aktiviteter 1.-3. klasse 5 min
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at kunne identificere og gengive tillægsord.

    Tegn på læring

    Eleverne laver bevægelser, når der kommer et tillægsord.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Mit falkeblik fanger

    Faglige aktiviteter 0.-3. klasse 3 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at lære forbogstaver, at kategorisere ting og at skabe fokus.

    Tegn på læring

    At eleverne er fokuserede og formår at pege
    på noget der er tilsvarende opgaven.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Stavelsesbevægelse (med støtte)

    Faglige aktiviteter 0.-3. klasse 3 min.
    Formål

    Formålet er at kunne identificere antallet af stavelser i ord.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig efter ordenes stavelser.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Eventyrkarakterer – Klodshans

    Faglige aktiviteter 0.-3. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at styrke kreativitet og forestillingsevne, samt at lære om eventyr.

    Tegn på læring

    Eleverne lever sig ind i en rolle og gengiver personer fra eventyr.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Eventyrkarakterer – Rødhætte og ulven

    Faglige aktiviteter 0.-3. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at styrke kreativitet og forestillingsevne, samt at lære om eventyr.

    Tegn på læring

    Eleverne lever sig ind i en rolle og gengiver personer fra eventyr.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Ordsafari

    Faglige aktiviteter 1.-6. klasse 6 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at træne at stave, gennem kropslig erfaring.

    Tegn på læring

    Eleverne viser ord med kroppen.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Hop eller haps – årstiderne

    Faglige aktiviteter 0.-3. klasse 2 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at kende årstiderne og have det sjovt.

    Tegn på læring

    Eleverne genkender forskellige ting og kobler det
    til den rigtige årstid.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Vis modsætningen

    Faglige aktiviteter 0.-3. klasse 5 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne gennem kropslig erfaring lærer om modsætninger.

    Tegn på læring

    Eleverne viser modsætninger med kroppen.

    GÅ TIL ØVELSE

Navigation til indlæg

Ældre indlæg
Aktiviteter for alle
  • Blekinge Boulevard 2
  • DK2630 Taastrup
  • Tlf. 46340000
  • post@handivid.dk