Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Kontakt
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer
    • Digitalt bevægelsesunivers
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
    • Aktiv dialog
close
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer
    • Digitalt bevægelsesunivers
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
    • Aktiv dialog
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Kontakt
  • Forside
  • Bevægelsesglæde

Bevægelsesglæde

  • Hånd til fod – Alene

    Bevægelsesglæde 0.-6. klasse 5 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at opnå bevægelsesglæde og fokus.

    Tegn på læring

    At eleverne er optagede af instruktionerne
    og bevæger kroppen på forskellige måder.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Hoved, skulder, knæ og tå

    Bevægelsesglæde 0.-1. klasse 2 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at eleverne opnår øget energi og bevægelsesglæde.

    Tegn på læring

    At eleverne bevæger sig og får energi.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Grib bolden

    Bevægelsesglæde 0.-6. klasse 2 min.
    Formål

    Formålet er at opnå øget energi og bevægelsesglæde.

    Tegn på læring

    At eleverne bevæger sig og har det sjovt.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Hund og lygtepæl

    Bevægelsesglæde 0.-6. klasse 3 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og at skærpe fokus ved at fjerne synssansen.

    Tegn på læring

    At eleverne formår at lave aktiviteten med lukkede øjne og uden at tale.
    At eleverne passer på hinanden.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Den fjernstyrede bil

    Bevægelsesglæde 0.-6. klasse 6 min.
    Formål

    Formålet med aktivteten er at eleverne bevæger sig, samarbejder og har det sjovt sammen.

    Tegn på læring

    At eleverne formår at styre hinanden rundt, så det er rart og sjovt, både for den elev der har lukkede øjne og den der har åbne øjne.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Sten, saks, papir

    Bevægelsesglæde 0.-6. klasse 5 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at øge energien og have det sjovt i klassen.

    Tegn på læring

    Eleverne har det sjovt og oplever bevægelsesglæde.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Mimeleg

    Bevægelsesglæde 0.-6. klasse 5 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at have det sjovt, styrke kreativiteten og lære hinanden bedre at kende.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig, er kreative og mimer forskellige ting
    om dem selv.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Hils på din klassekammerat

    Bevægelsesglæde 0.-6. klasse 3 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig og hilser på hinanden - de samarbejder
    og har det sjovt.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Svar med bevægelse

    Bevægelsesglæde 0.-6. klasse 3 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og lære hinanden bedre at kende.

    Tegn på læring

    Eleverne svarer på spørgsmålene med bevægelse. De er engagerede og stiller måske deres kammerater opfølgende spørgsmål.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Mågelort

    Bevægelsesglæde 0.-6. klasse 5 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og øge energiniveauet.

    Tegn på læring

    Eleverne er opmærksomme på hinanden og har det
    sjovt sammen hele klassen.

    GÅ TIL ØVELSE

Navigation til indlæg

Ældre indlæg
Aktiviteter for alle
  • Blekinge Boulevard 2
  • DK2630 Taastrup
  • Tlf. 46340000
  • post@handivid.dk