Bevægelsesglæde
-
Den fjernstyrede bil
Formål
Formålet med aktivteten er at eleverne bevæger sig, samarbejder og har det sjovt sammen.
Tegn på læring
At eleverne formår at styre hinanden rundt, så det er rart og sjovt, både for den elev der har lukkede øjne og den der har åbne øjne.
GÅ TIL ØVELSE -
Sten, saks, papir
Formål
Formålet med aktiviteten er at øge energien og have det sjovt i klassen.
Tegn på læring
Eleverne har det sjovt og oplever bevægelsesglæde.
GÅ TIL ØVELSE -
Mimeleg
Formål
Formålet med aktiviteten er at have det sjovt, styrke kreativiteten og lære hinanden bedre at kende.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig, er kreative og mimer forskellige ting
GÅ TIL ØVELSE
om dem selv. -
Hils på din klassekammerat
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig og hilser på hinanden - de samarbejder
GÅ TIL ØVELSE
og har det sjovt. -
Svar med bevægelse
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og lære hinanden bedre at kende.
Tegn på læring
Eleverne svarer på spørgsmålene med bevægelse. De er engagerede og stiller måske deres kammerater opfølgende spørgsmål.
GÅ TIL ØVELSE -
Mågelort
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og øge energiniveauet.
Tegn på læring
Eleverne er opmærksomme på hinanden og har det
GÅ TIL ØVELSE
sjovt sammen hele klassen. -
I din klassekammerats sko
Formål
Formålet er, at eleverne lærer hinanden bedre at kende og lærer at sætte sig i hinandens sted.
Tegn på læring
Eleverne viser, at de undrer sig og tænker over hinandens perspektiver på et spørgsmål. De er engagerede og stiller måske spørgsmål.
Energiniveau
Mellem
GÅ TIL ØVELSE -
Byg jeres egne aktiviteter
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne selv kommer i spil og tænker over, hvad der kunne være sjovt at prøve i klassen. De skal tænke på, hvordan alle deres kammerater kan være med.
Tegn på læring
Eleverne er nysgerrige og finder på nye aktiviteter.
GÅ TIL ØVELSE -
Figurløb
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne kommer ud og bevæger sig i nærområdet med formålet om at have det sjovt.
Tegn på læring
Eleverne synes det er sjovt at planlægge en rute ud fra en figur og se om det lykkes at forme figuren på deres vej.
GÅ TIL ØVELSE -
Klappeleg
Formål
Formålet er, at holde en pause fra det faglige og få fornyet energi og opmærksomhed på hinanden.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af, hvor næste klap kommer og om det er deres tur eller ej. De er opmærksomme på hinanden og har det sjovt sammen.
GÅ TIL ØVELSE