Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Kontakt
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer & Redskaber
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
close
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer & Redskaber
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Kontakt
  • Forside
  • Bevægelsesglæde

Bevægelsesglæde

  • Byg jeres egne aktiviteter

    Bevægelsesglæde 7.-9. klasse 10-30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne selv kommer i spil og tænker over, hvad der kunne være sjovt at prøve i klassen. De skal tænke på, hvordan alle deres kammerater kan være med.

    Tegn på læring

    Eleverne er nysgerrige og finder på nye aktiviteter.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Figurløb

    Bevægelsesglæde 7.-9. klasse 20-30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne kommer ud og bevæger sig i nærområdet med formålet om at have det sjovt.

    Tegn på læring

    Eleverne synes det er sjovt at planlægge en rute ud fra en figur og se om det lykkes at forme figuren på deres vej.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Klappeleg

    Bevægelsesglæde 4.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet er, at holde en pause fra det faglige og få fornyet energi og opmærksomhed på hinanden.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af, hvor næste klap kommer og om det er deres tur eller ej. De er opmærksomme på hinanden og har det sjovt sammen.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Gå til højre

    Bevægelsesglæde 4-9 klasse 10 min.
    Formål

    Formålet er, at eleverne samarbejder og at de koordinerer deres bevægelse i en fælles rytme og fortaber sig i aktiviteten.

    Tegn på læring

    Eleverne er opmærksomme på hinanden og har det sjovt og viser stort engagement. Hjerne og krop kommer i spil og eleverne bliver udfordrede ift. at koordinere kroppen sammen med en kommando.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Tjeneren

    Bevægelsesglæde 4.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne får sved på panden, pulsen op og har det sjovt.

    Tegn på læring

    Eleverne er opmærksomme på hinanden og hjælper hinanden, mens de har det sjovt.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Giftig pil

    Bevægelsesglæde 4.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne har det sjovt og bevæger kroppen på mange forskellige måder.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af hinanden og bevæger sig i fællesskab.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Plankekamp

    Bevægelsesglæde 4.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne oplever fysisk bevægelsesglæde ved at de får pulsen op og mærker muskelømhed.

    Tegn på læring

    Eleverne viser engergement og arbejder med muskelstyrke.

    GÅ TIL ØVELSE
  • GO!

    Bevægelsesglæde 4.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal have pulsen op og dermed øge blodgennemstrømningen i hjernen og forbedre evnen til at koncentrere sig.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at løse opgaverne og opnår moderat til høj puls.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Dansefanger

    Bevægelsesglæde 2.-9. klasse 15-20 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne har det sjovt og samarbejder om at lave nye dansebevægelser.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig og udtrykker sig gennem dans - de samarbejder og har det sjovt.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Balancespejlet

    Bevægelsesglæde 0.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne koncentrerer sig om at holde balancen, koordinere kropsdele og er opmærksomme på at følge hinanden.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig roligt og er opmærksomme på hinanden og hinandens bevægelser.

    GÅ TIL ØVELSE
Aktiviteter for alle
  • Blekinge Boulevard 2
  • DK2630 Taastrup
  • Tlf. 46340000
  • post@handivid.dk