I denne aktivitet skal eleverne finde frem til forbogstavet på forskellige genstande og forme det rigtige bogstav med deres kroppe. Der kommer en genstand frem af gangen på skærmen, samt 3 forskellige svarmuligheder. Formålet er at lære lyden på forskellige forbogstaver, samt at lære bogstaverne gennem kroppen.
I denne aktivitet skal eleverne, sammen to og to, finde frem til forbogstavet på forskellige genstande og forme det rigtige bogstav med deres kroppe. Der kommer en genstand frem af gangen på skærmen, samt 3 forskellige svarmuligheder. Formålet er at lære lyden på forskellige forbogstaver, samt at lære bogstaverne gennem kroppen.
I denne aktivitet bliver der fortalt et eventyr -Klodshans. Når eleverne har lyttet til eventyret skal de mime én af eventyrkaraktererne og gå rundt blandet hinanden i rollen som denne. Du kan overveje om de skal prøve at gætte hinandens karakterer. Formålet er at styrke kreativitet og forestillingsevne, samt at lære om eventyr.
I denne aktivitet bliver der fortalt et eventyr -Rødhætte og ulven. Når eleverne har lyttet til eventyret skal de mime én af eventyrkaraktererne og gå rundt blandet hinanden i rollen som denne. Du kan overveje om de skal prøve at gætte hinandens karakterer. Formålet er at styrke kreativitet og forestillingsevne, samt at lære om eventyr.
I denne aktivitet kommer der forskellige ting flyvende ind på skærmen, der kan kategoriseres til forskellige årstider. Først skal eleverne udvælge og hapse de ting der hører til sommer og hoppe over de øvrige ting. Bagefter skal de hapse de ting der hører til vinter. Formålet er at kende årstiderne og have det sjovt.
I denne aktivitet kommer der et bogstav ind på skærmen af gangen. Kommer der en vokal skal eleverne hapse den, altså lade som om de spiser den. Kommer der derimod en konsonant skal de hoppe over den. Formålet er at genkende vokaler og konsonanter. I denne version har alle bogstaverne samme farve. Der findes også en version med ekstra støtte, i form af blå konsonanter og orange vokaler.
I denne aktivitet kommer der et bogstav ind på skærmen af gangen. Kommer der en vokal skal eleverne hapse den, altså lade som om de spiser den. Kommer der derimod en konsonant skal de hoppe over den. Formålet er at genkende vokaler og konsonanter. I denne version er der ekstra støtte i form af orange vokaler og blå konsonanter. Der findes også en version hvor alle bogstaverne har samme farve.
I denne aktivitet bliver der vist 3 ting af gangen, fx et egern, en banan og en frø, og eleverne skal mime den af tingene de kender fra eventyr. Underviseren vælger selv tempoet, så der er tid til at tale om forskellige eventyr undervejs. Formålet er at lære om eventyr.
I denne aktivitet kommer der en opgave på skærmen af gangen. Fx "mit falkeblik fanger -noget der er rundt" og så skal eleverne pege på noget der er rundt. Der kan også komme bogstaver og farver. Formålet med aktiviteten er at lære forbogstaver, at kategorisere ting og at skabe fokus. Aktiviteten findes også på engelsk, hvor den hedder I spy with my little eye.
I denne aktivitet bliver der vist en stol, samt et forholdsord af gangen, fx -bagved. Eleverne skal placere sig korrekt i forhold til deres stol. Formålet med aktiviteten er at lære forholdsordene/præpositionerne. Der findes også en version med ekstra støtte i form af en prik der viser placeringen.
I denne aktivitet bliver der vist en stol, samt et forholdsord ad gangen, fx bagved. Eleverne skal placere sig korrekt i forhold til deres stol. Formålet med aktiviteten er at lære forholdsordene/præpositionerne. I denne version er der ekstra støtte, i form af en prik der viser placeringen på illustrationen.
I denne aktivitet skal eleverne lytte efter antallet af stavelser i forskellige ord. Der kommer et ord og en svarbevægelse på skærmen af gangen, fx ordet -sommerfugl og svarbevægelsen -hop. Ordet bliver læst højt og eleverne skal hoppe antallet af stavelser. Formålet er at kunne identificere antallet af stavelser i ord.
I denne aktivitet skal eleverne lytte efter antallet af stavelser i forskellige ord. Der kommer et ord og en svarbevægelse på skærmen af gangen, fx ordet -sommerfugl og svarbevægelsen -hop. Ordet bliver læst højt og eleverne skal hoppe antallet af stavelser. Formålet er at kunne identificere antallet af stavelser i ord. I denne version er der ekstra støtte, i form af at ordet bliver læst op en ekstra gang, med ekstra tryk på stavelserne. Aktiviteten findes også i en version uden ekstra støtte.
I denne aktivitet bliver der vist et ord af gangen på skærmen og eleverne skal vise ordets modsætning med deres krop/ansigt. Fx ordet sur, hvor eleverne skal vise ordet glad. Formålet er at eleverne, gennem kropslig erfaring, lærer om modsætninger.