Matematik
-
Regnehistorie
Formål
Formålet med aktiviteten er at træne plusstykker,
samt at lære gennem kropslige erfaringer.Tegn på læring
At eleverne er optagede af historien og former resultaterne
GÅ TIL ØVELSE
med kroppen. -
Form figurer
Formål
Formålet er at styrke elevernes samarbejde og lære de forskellige figurer.
Tegn på læring
At eleverne kan genkende de forskellige figurer og gengive
GÅ TIL ØVELSE
dem med kroppen. -
Hop eller haps – figurer
Formål
Formålet med aktiviteten er at bevæge sig og at kunne genkende forskellige former.
Tegn på læring
Eleverne kan genkende de forskellige former
GÅ TIL ØVELSE -
Skydeskive – Level 4
Formål
Formålet med aktiviteten er at træne plusstykker på en sjov og aktiv måde.
Tegn på læring
Eleverne er aktive og regner imens de har det sjovt.
GÅ TIL ØVELSE -
Skydeskive – Level 3
Formål
Formålet med aktiviteten er at træne plusstykker på en sjov og aktiv måde.
Tegn på læring
Eleverne er aktive og regner imens de har det sjovt.
GÅ TIL ØVELSE -
Skydeskive – Level 2
Formål
Formålet med aktiviteten er at træne plusstykker på en sjov og aktiv måde.
Tegn på læring
Eleverne er aktive og regner imens de har det sjovt.
GÅ TIL ØVELSE -
Skydeskive – Level 1
Formål
Formålet med aktiviteten er at træne plusstykker på en sjov og aktiv måde.
Tegn på læring
Eleverne er aktive og regner imens de har det sjovt.
GÅ TIL ØVELSE -
Spejle figurer
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære om figurer og øve at spejle figurer.
Tegn på læring
Eleverne laver en figur og spejler hinanden.
GÅ TIL ØVELSE -
Regn og form – To og to – Level 1
Formål
Formålet med aktiviteten er at øve plusstykker, samt at lære tallene med kroppen.
Tegn på læring
Eleverne samarbejder om regnestykkerne og
GÅ TIL ØVELSE
former tal med kroppen. -
Regn og form – Alene – Level 1
Formål
Formålet med aktiviteten er at øve plusstykker, samt at lære tallene med kroppen.
Tegn på læring
Eleverne regner regnestykkerne og former tal med kroppen.
GÅ TIL ØVELSE