Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Om projektet
  • Deltag i projektet
  • Kontakt
  • Skolemenu-icon
    • Faget idræt
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
close
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Skolemenu-icon
    • Faget idræt
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Om projektet
  • Deltag i projektet
  • Kontakt
  • Forside
  • Matematik

Matematik

  • Quiz og byt

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 15-20 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at der inddrages bevægelse i en faglig aktivitet for at skabe variation i skoledagen.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig rund og taler sammen om spørgsmålene.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Rækkefølgen – matematik

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at lære matematiske størrelser og fænomener gennem bevægelsesaktivitet.

    Tegn på læring

    Eleverne oplever at opstille en række af tal og fysisk kunne bevæge sig rundt i matematikken.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Trigonometriformning

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 30-45 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at leverne får indsigt i relationer mellem sider og vinkler i en trekant ved at forme forskellige trekanter med elastikken eller deres krop.

    Tegn på læring

    Eleverne prøver sig frem og bevæger sig så de danner trekanter enten med kroppen eller en elastik.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Kombinatorik

    Faglige aktiviteter 7.-9. klasse 20 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at give eleverne en forståelse for kombinationer og tælletræ i sandsynlighedsregning ved at bruge kroppen og bevægelser under læring.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig og får en forståelse for de mange kombinationsmuligheder.

    GÅ TIL ØVELSE
  • dummy-image

    1-2-3 – i fagene

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 10-15 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne gennem bevægelser repeterer eller øver fagligt indhold.

    Tegn på læring

    Eleverne bliver ikke forstyrret af at skulle koble bevægelsen med fagligt indhold, men de oplever derimod flow.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Find din stol – i fagene

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 10-15 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne er aktive og bevæger sig rundt i lokalet samtidig med de får repeteret fagligt indhold og ser det visuelt.

    Tegn på læring

    Eleverne opmuntrer hinanden og lykkes med at finde den stol, der passer til deres kort.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Yoga stræk

    Bliv klar til læring 2.-9. klasse 10-15 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne bruger stræk til at skabe indre ro og opleve nye former for kropsbevidsthed.

    Tegn på læring

    Eleverne strækker og bevæger sig som instrueret. De finder ro og bevidstheden rettes indad.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Sandt el. falsk

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 10-15 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at repetere fagligt indhold med bevægelse som motiverende element.

    Tegn på læring

    Eleverne tænker over fagligt stof og har det sjovt og er i bevægelse.

    GÅ TIL ØVELSE
Aktiviteter for alle
  • Blekinge Boulevard 2
  • DK2630 Taastrup
  • Tlf. 46340000
  • post@handivid.dk