Skole
-
Redskabsbane – Færdigheder
Formål
Formålet med aktiviteten er at øve eller træne færdigheder i en redskabsbane.
Tegn på læring
Eleverne er opmærksomme på deres krop og træner nye færdigheder med deres kammerater.
GÅ TIL ØVELSE -
Cirkeltræning
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne får pulsen op og styrket de store muskelgrupper.
Tegn på læring
Eleverne udfører øvelserne på deres niveau og presser sig selv.
GÅ TIL ØVELSE -
Kropsteater – væg til væg
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne bruger kroppen til at udtrykke sig.
Tegn på læring
Eleverne udtrykker sig på forskellige måder i det korte tidsrum, hvor de bevæger sig ud på ”scenen”.
GÅ TIL ØVELSE -
Form en figur
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne bruger deres krop til at skabe et billede af noget fra den virkelige verden.
Tegn på læring
Eleverne samarbejder og får skabt en figur, hvor alle indgår.
GÅ TIL ØVELSE -
Dansefanger
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne har det sjovt og samarbejder om at lave nye dansebevægelser.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig og udtrykker sig gennem dans - de samarbejder og har det sjovt.
GÅ TIL ØVELSE -
Rækkefølgen
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne samarbejder og bliver opmærksomme på hinanden.
Tegn på læring
Eleverne er rettede mod hinanden og hvordan de i fællesskab løser opgaven.
GÅ TIL ØVELSE -
Quiz og byt
Formål
Formålet med aktiviteten er, at der inddrages bevægelse i en faglig aktivitet for at skabe variation i skoledagen.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig rund og taler sammen om spørgsmålene.
GÅ TIL ØVELSE -
Håndtrykket – bibelske figurer
Formål
Formålet er, at eleverne sammen skaber et håndtryk, der afspejler en fortælling fra kristendommen eller person. De skal samarbejde og have det sjovt ved at designe et unikt håndtryk og gøre sig tanker om kendetegn fra forskellige faglige områder i kristendommen.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af og undersøger en bibelsk person el. kristen periode - de genskaber ved mimik og bevægelser karaktertræk fra personen el. perioden.
GÅ TIL ØVELSE -
Levende personkarakteristik
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne bevæger sig og mimer centrale karaktertræk hos personer i tekster og derved analyserer, fortolker og genskaber karakteren.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at mime samt bevæge sig som en litterær person. Eleverne analyserer dermed på en anden måde end når de sidder og læser.
GÅ TIL ØVELSE -
Ordsprog
Formål
Formålet med aktiviteten er, at få eleverne til at læse og forstå ordsprog gennem kroppens udtryksformer og derigennem bruger flere sanser til at forstå og lære.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at bevæge deres kroppe på forskellige måde, de gætter og tænker.
GÅ TIL ØVELSE