Skole
-
Brydeleg
Formål
Formålet er at få eleverne til at arbejde med deres kropsforståelse og kropsbasis. Denne aktivitet giver eleverne en anden forståelse af deres færdigheder.
Tegn på læring
Eleverne udfordrer sig selv og har det sjovt - de bruger styrke og balance.
GÅ TIL ØVELSE -
Akroyoga
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal rette fokus på en bevidsthed om at spænde op og slappe af i kroppen. Denne aktivitet har også til formål at styrke tillid og samarbejde.
Tegn på læring
Eleverne har det rart og hjælper hinanden - de udfordrer sig selv sammen.
GÅ TIL ØVELSE -
Løb, spring og kast
Formål
Formålet med aktiviteten er for eleverne at arbejde med både løb, kast og spring. Det kan gøres over en længere periode, så eleverne bruger aktiviteten til at forbedre sig.
Tegn på læring
Eleverne er koncentrerede, hjælper hinanden og øver sin aktivitet.
GÅ TIL ØVELSE -
Kryds og bolle stafet
Formål
Formålet med aktiviteten er, at få eleverne til at kombinere spil og strategi med løb og bevægelse.
Tegn på læring
Eleverne får løbet turer frem og tilbage og tænker både selv og udveksler strategisk tænkning med hinanden.
GÅ TIL ØVELSE -
Dogme-atletik
Formål
Formålet med aktiviteten er at få eleverne i spil og få dem til selv at tænke kreativt ud fra nogle fokuspunkter fra undervisningen i løb, spring og kast.
Tegn på læring
Eleverne tænker kreativt og udvikler selv øvelser, de instruerer hinanden i.
GÅ TIL ØVELSE -
Kinball
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne samarbejder med deres gruppe. Aktiviteten kan udvides til at have et formål, som er mere taktisk.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at samarbejde og tænker taktisk.
GÅ TIL ØVELSE -
Spiludvikling
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne samarbejder og udvikler egne spil med forståelse for regler og taktik samt målgruppen, de udvikler til.
Tegn på læring
Eleverne bruger deres spilforståelse og laver aktiviteter og taler om elevernes forudsætninger.
GÅ TIL ØVELSE -
Ståtrold med befrierbold
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne arbejder med boldberøringer, kast og samarbejde.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at befri hinanden og samarbejder.
GÅ TIL ØVELSE -
Redskabsbane – Kongens efterfølger
Formål
Formålet med aktiviteten er at give eleverne et fokus, de skal holde øje med hinanden samtidig med de bevæger sig rundt på redskaber.
Tegn på læring
Eleverne er opmærksomme på hinanden og hinandens bevægelser.
GÅ TIL ØVELSE -
Redskabsbane – Bomben
Formål
Formålet med aktiviteten er at give eleverne et fokus, de skal holde øje, samtidig med de udfordres enten motorisk eller strategisk gennem en bane af redskaber.
Tegn på læring
Eleverne er opmærksomme på hinanden og ’bomben’ de bærer på ikke tabes igennem redskabsbanen.
GÅ TIL ØVELSE