Skole
-
Regnehistorie
Formål
Formålet med aktiviteten er at træne plusstykker,
samt at lære gennem kropslige erfaringer.Tegn på læring
At eleverne er optagede af historien og former resultaterne
GÅ TIL ØVELSE
med kroppen. -
Gengiv udsagnsordet
Formål
Formålet med aktiviteten er at kunne identificere og gengive udsagnsord.
Tegn på læring
Eleverne laver bevægelser, når der kommer et udsagnsord.
GÅ TIL ØVELSE -
Datid, nutid, fremtid (med støtte)
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal forstå de forskellige grammatiske tider i sprogfagene ved at lave bevægelser, der passer til den grammatiske tid i en historie. Dette giver en kropslig dimension til forståelsen af eksempelvis nutid.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig i de aftale bevægelser,
GÅ TIL ØVELSE
når tiderne skifter i historien. -
Gæt en følelse
Formål
Formålet er at samarbejde og at få forståelse for egne og andres følelser.
Tegn på læring
At eleverne er opmærksomme på hinanden.
GÅ TIL ØVELSE
At eleverne udtrykker de forskellige følelser. -
Hånd til fod – Alene
Formål
Formålet med aktiviteten er at opnå bevægelsesglæde og fokus.
Tegn på læring
At eleverne er optagede af instruktionerne
GÅ TIL ØVELSE
og bevæger kroppen på forskellige måder. -
Gengiv tillægsordet
Formål
Formålet med aktiviteten er at kunne identificere og gengive tillægsord.
Tegn på læring
Eleverne laver bevægelser, når der kommer et tillægsord.
GÅ TIL ØVELSE -
The order
Formål
Formålet med aktiviteten er at eleverne samarbejder og træner det engelske sprog.
Tegn på læring
Eleverne er rettede mod hinanden og hvordan de i
GÅ TIL ØVELSE
fællesskab løser opgaverne. -
Hand to foot – Alone
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære de forskellige kropsdele på engelsk.
Tegn på læring
At eleverne er optagede af instruktionerne og
GÅ TIL ØVELSE
bevæger kroppen på forskellige måder. -
I spy with my little eye
Formål
Formålet er at lære engelske ord, fx farverne.
Tegn på læring
At eleverne er fokuserede og formår at finde ting,
GÅ TIL ØVELSE
der er tilsvarende opgaven. -
Form figurer
Formål
Formålet er at styrke elevernes samarbejde og lære de forskellige figurer.
Tegn på læring
At eleverne kan genkende de forskellige figurer og gengive
GÅ TIL ØVELSE
dem med kroppen.