Skole
-
Form figurer
Formål
Formålet er at styrke elevernes samarbejde og lære de forskellige figurer.
Tegn på læring
At eleverne kan genkende de forskellige figurer og gengive
GÅ TIL ØVELSE
dem med kroppen. -
Mit falkeblik fanger
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære forbogstaver, at kategorisere ting og at skabe fokus.
Tegn på læring
At eleverne er fokuserede og formår at pege
GÅ TIL ØVELSE
på noget der er tilsvarende opgaven. -
Hop eller haps – figurer
Formål
Formålet med aktiviteten er at bevæge sig og at kunne genkende forskellige former.
Tegn på læring
Eleverne kan genkende de forskellige former
GÅ TIL ØVELSE -
Hoved, skulder, knæ og tå
Formål
Formålet med aktiviteten er at eleverne opnår øget energi og bevægelsesglæde.
Tegn på læring
At eleverne bevæger sig og får energi.
GÅ TIL ØVELSE -
Grib bolden
Formål
Formålet er at opnå øget energi og bevægelsesglæde.
Tegn på læring
At eleverne bevæger sig og har det sjovt.
GÅ TIL ØVELSE -
Hund og lygtepæl
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og at skærpe fokus ved at fjerne synssansen.
Tegn på læring
At eleverne formår at lave aktiviteten med lukkede øjne og uden at tale.
GÅ TIL ØVELSE
At eleverne passer på hinanden. -
Den fjollede billedhugger
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrker elevernes kreativitet og samarbejde.
Tegn på læring
At eleverne formår at tænke kreativt og indtage
GÅ TIL ØVELSE
positioner, der har en sammenhæng med temaet. -
Stavelsesbevægelse (med støtte)
Formål
Formålet er at kunne identificere antallet af stavelser i ord.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig efter ordenes stavelser.
GÅ TIL ØVELSE -
Den fjernstyrede bil
Formål
Formålet med aktivteten er at eleverne bevæger sig, samarbejder og har det sjovt sammen.
Tegn på læring
At eleverne formår at styre hinanden rundt, så det er rart og sjovt, både for den elev der har lukkede øjne og den der har åbne øjne.
GÅ TIL ØVELSE -
Kategoriquiz – dyr
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke samarbejde og lære om forskellige kategorier.
Tegn på læring
At eleverne arbejder sammen om at finde frem til det rigtige svar og udviser en forståelse for kategorisering.
GÅ TIL ØVELSE