Trivselsaktiviteter
-
Gæt en følelse
Formål
Formålet er at samarbejde og at få forståelse for egne og andres følelser.
Tegn på læring
At eleverne er opmærksomme på hinanden.
GÅ TIL ØVELSE
At eleverne udtrykker de forskellige følelser. -
Hånd til fod – Alene
Formål
Formålet med aktiviteten er at opnå bevægelsesglæde og fokus.
Tegn på læring
At eleverne er optagede af instruktionerne
GÅ TIL ØVELSE
og bevæger kroppen på forskellige måder. -
Hoved, skulder, knæ og tå
Formål
Formålet med aktiviteten er at eleverne opnår øget energi og bevægelsesglæde.
Tegn på læring
At eleverne bevæger sig og får energi.
GÅ TIL ØVELSE -
Grib bolden
Formål
Formålet er at opnå øget energi og bevægelsesglæde.
Tegn på læring
At eleverne bevæger sig og har det sjovt.
GÅ TIL ØVELSE -
Hund og lygtepæl
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og at skærpe fokus ved at fjerne synssansen.
Tegn på læring
At eleverne formår at lave aktiviteten med lukkede øjne og uden at tale.
GÅ TIL ØVELSE
At eleverne passer på hinanden. -
Den fjollede billedhugger
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrker elevernes kreativitet og samarbejde.
Tegn på læring
At eleverne formår at tænke kreativt og indtage positioner der har en sammenhæng med temaet.
GÅ TIL ØVELSE -
Den fjernstyrede bil
Formål
Formålet med aktivteten er at eleverne bevæger sig, samarbejder og har det sjovt sammen.
Tegn på læring
At eleverne formår at styre hinanden rundt, så det er rart og sjovt, både for den elev der har lukkede øjne og den der har åbne øjne.
GÅ TIL ØVELSE -
Kategoriquiz – dyr
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke samarbejde og lære om forskellige kategorier.
Tegn på læring
At eleverne arbejder sammen om at finde frem til det rigtige svar og udviser en forståelse for kategorisering.
GÅ TIL ØVELSE -
Klassekommando
Formål
Formålet med aktiviteten er at styrke klassens samarbejde og fællesskab.
Tegn på læring
At eleverne formår at samarbejde om at udføre kommandoerne.
GÅ TIL ØVELSE -
Monsterleg
Formål
Formålet med aktiviteten er at eleverne samarbejder med hinanden og har det sjovt, samt at de styrker deres kreativitet.
Tegn på læring
Eleverne samarbejder om at forme monsteret på skærmen.
GÅ TIL ØVELSE