Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Om projektet
  • Deltag i projektet
  • Kontakt
  • Skolemenu-icon
    • Faget idræt
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
close
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Skolemenu-icon
    • Faget idræt
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Om projektet
  • Deltag i projektet
  • Kontakt
  • Forside
  • 0-3

0-3

  • Yoga stræk

    Bliv klar til læring 2.-9. klasse 10-15 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne bruger stræk til at skabe indre ro og opleve nye former for kropsbevidsthed.

    Tegn på læring

    Eleverne strækker og bevæger sig som instrueret. De finder ro og bevidstheden rettes indad.

    Energiniveau

    Lav energi - stræk og indre ro.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Spejlet

    Bliv klar til læring 4.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne imiterer hinanden og mister fornemmelsen af, hvem der bestemmer. Der skabes ro og nærvær i aktiviteten.

    Tegn på læring

    Eleverne retter opmærksomhed mod hinanden. Der opstår flow og man kan ikke se ude fra, hvem der fører bevægelserne.

    Energiniveau

    Lav energi - opmærksomhed og fokus.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Massage historie

    Bliv klar til læring 0.-9. klasse 10-15 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne finder ro. De faste tryk på kroppen bruges som stresshåndtering og muskelafspænding

    Tegn på læring

    Eleverne går ind i sig selv og bliver rolige inden ny læring.

    Energiniveau

    Lav energi - opmærksomhed og fokus.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Dansefanger

    Bevægelsesglæde 2.-9. klasse 15-20 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne har det sjovt og samarbejder om at lave nye dansebevægelser.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig og udtrykker sig gennem dans - de samarbejder og har det sjovt.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Balancespejlet

    Bevægelsesglæde 0.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne koncentrerer sig om at holde balancen, koordinere kropsdele og er opmærksomme på at følge hinanden.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig roligt og er opmærksomme på hinanden og hinandens bevægelser.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Tøm hovedet – Aktiv brainstorm

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 15-20 min.
    Formål

    Eleverne samarbejder og stiller skarpt på et fagligt emne.

    Tegn på læring

    Eleverne er rettede mod hinanden og hvordan de i fællesskab løser opgaven, de interagerer og diskuterer.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Kontakt og byt

    Samarbejde 0.-9. klasse 15-20 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne retter deres opmærksomhed mod hinanden og er aktive sammen.

    Tegn på læring

    Eleverne har opmærksomheden rettet mod hinanden og er optaget af at samarbejde og finde på nye bevægelser.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Hansen til Jensen

    Bliv klar til læring 2.-9 klasse 10 min.
    Formål

    Eleverne skal i samarbejde bevæge kroppen og træne balance og koordination. Eleverne bliver mere bevidst om forskellige steder på kroppen.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at samarbejde og bevæger kroppen på forskellige måder.

    Energiniveau

    Høj Energi - puls

    GÅ TIL ØVELSE
  • Tårnet

    Samarbejde 3.-9. klasse 15 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er i udgangspunktet, at lykkes med at bygge et så højt tårn som muligt og at eleverne samarbejder og bliver opmærksomme på hinanden.

    Tegn på læring

    Eleverne er rettede mod hinanden og hvordan de i fællesskab løser opgaven.

    GÅ TIL ØVELSE

Navigation til indlæg

Nyere indlæg
Aktiviteter for alle
  • Blekinge Boulevard 2
  • DK2630 Taastrup
  • Tlf. 46340000
  • post@handivid.dk