• Togstafet

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne har det sjovt og samarbejder med hinanden.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at samarbejde og er opmærksomme på aktiviteten og hvornår det er deres tur.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Naturrally

    Formål

    Formålet med aktiviteten er at lære at finde noget magen til det man ser med samme form eller farve. Aktiviteten skal hjælpe til at lære forskellige blade eller planter at kende.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Sansekuffert

    Formål

    Formålet med aktiviteten er at skærpe elevernes sanser ved at bruge forskellige genkendelige rekvisitter. 

    GÅ TIL ØVELSE
  • Sanseposer på snor

    Formål

    Formålet med aktiviteten er at sanse på en anden måde ved at gætte, mærke og opleve. Aktiviteten er relevant i natur og teknologi med fokus på at undersøge sanserne.

    Tegn på læring

    Eleverne bruger både lugte- og følesansen, måske de også undersøger ved hjælp af syns- og smagssansen. Eleverne får mere viden om sanserne.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Naturdomino

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne får nogle forskellige naturmaterialer i hånden og er aktive ude i naturen. I biologi kan det være en alternativ måde at arbejde med herbarium på.

    Tegn på læring

    Eleverne arbejder med forskellige naturmaterialer og bestemmer forskelle på blade, kogler, grene mm. Eleverne samarbejder og støtter hinanden i at lave en lang dominorække af naturmaterialer.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Hånd til fod

    Formål

    Eleverne skal i samarbejde bevæge kroppen og træne balance og koordination. Eleverne bliver mere bevidst om forskellige steder på kroppen.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at samarbejde og bevæger kroppen på forskellige måder.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Stavning med kroppen

    Formål

    Formålet er, at eleverne bruger kroppen til at stave ord. Det er en sjov pause fra fagligt stof, men mange elever lærer godt ved at stave med kroppen.

    Tegn på læring

    Eleverne staver med kroppen på forskellige måder - de andre elever gætter og har det sjovt.

    GÅ TIL ØVELSE
  • GO!

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal have pulsen op og dermed øge blodgennemstrømningen i hjernen og forbedre evnen til at koncentrere sig.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at løse opgaverne og opnår moderat til høj puls.

    Energiniveau

    Høj energi - puls.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Ståtrold med befrierbold

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne arbejder med boldberøringer, kast og samarbejde.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at befri hinanden og samarbejder.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Yoga stræk

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne bruger stræk til at skabe indre ro og opleve nye former for kropsbevidsthed.

    Tegn på læring

    Eleverne strækker og bevæger sig som instrueret. De finder ro og bevidstheden rettes indad.

    Energiniveau

    Lav energi - stræk og indre ro.

    GÅ TIL ØVELSE