Rækkefølgen – Level 1
-
Kognitive & psykosociale udfordringer
Giv eleverne en makker. I stedet for at skulle indgå i den store sammenhæng til at starte med. De har så mulighed for sammen 2&2 at forberede sig ved at kigge rundt og tale om, hvor de passer ind ift. rækkefølgens tema.
-
Bevægelsesudfordringer
Eleverne kan både stå og sidde ned, hvis nogen sidder på en stol kan rækkefælgen laves omkring denne.
-
Høreudfordringer
Sørg for eleverne kan se skærmen, så de kender opgaven.
-
Synsudfordringer
Lad eleverne føle sig frem, når det er et tema, der kan opleves taktilt ellers lad eleverne tale sammen hele aktiviteten igennem.
Alle kan også have bind for øjnene eller i makkerpar kan den ene i makkerparret have bind for øjnene.
Rækkefølgen – Level 1
Kategori: Samarbejde
I denne aktivitet skal eleverne stille sig op på en række, fx efter deres alder, således at den ældste står i den ene ende og den yngste i den anden ende af rækken.
Klik dig ind i det digitale bevægelsesunivers for at prøve aktiviteten.
Relaterede øvelser
-
Rækkefølgen – matematik
Formål
Formålet med aktiviteten er, at lære matematiske størrelser og fænomener gennem bevægelsesaktivitet.
Tegn på læring
Eleverne oplever at opstille en række af tal og fysisk kunne
GÅ TIL ØVELSE
bevæge sig rundt i matematikken.