I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. Til at starte med skal de tælle til 3, ved at skiftes til at sige et tal. Når de har styr på dette, skal de skifte tallet 2 ud med en bevægelse, fx et klap. De fortsætter altså med at tælle til 3, ved at skiftes til at sige et tal, men i stedet for at sige tallet 2, klapper de. Efterhånden som de også får styr på dette, kan de også skifte tallene 1 og 3 ud med bevægelser. Formålet er at styrke fokus og samarbejde.
I denne aktivitet skal eleverne lege brydekamp sammen to og to. De bliver præsenteret for 4 forskellige versioner som de kan vælge imellem. Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen, samt at have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne lave et hemmeligt håndtryk sammen to og to. De bliver præsenteret for et hemmeligt håndtryk (sammensætning af forskellige former for håndtryk og bevægelser) som de kan lave, men de kan også sammensætte deres eget hemmelige håndtryk. Formålet er at styrke kreativitet og sammenhold.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen kommer der 2 sæt fod -og håndaftryk af gangen, placeret på forskellige måder og eleverne skal placere sig som aftrykkene viser. Formålet er at samarbejde, fokusere og have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen kommer der 2 sæt fod -og håndaftryk af gangen, placeret på forskellige måder og eleverne skal placere sig som aftrykkene viser. Formålet er at samarbejde, fokusere og have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. Den ene elev skal stå med ryggen til skærmen og den anden elev skal stå overfor, med front mod skærmen. På skærmen bliver vist en følelse ad gangen, fx bange. Den elev der kan se skærmen skal mime følelsen og den anden elev skal gætte. Formålet er at samarbejde og at få forståelse for egne og andres følelser. Der findes også en level 2 version med flere og mere komplekse følelser.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. Den ene elev skal stå med ryggen til skærmen og den anden elev skal stå overfor, med front mod skærmen. På skærmen bliver vist en følelse ad gangen, fx bange. Den elev der kan se skærmen skal mime følelsen og den anden elev skal gætte. Formålet er at samarbejde og at få forståelse for egne og andres følelser. Aktiviteten findes også i en udgave med færre og mindre komplekse følelser.
I denne aktivitet skal eleverne stille sig overfor hinanden og lave et håndtryk hvor de laver en giftig pil med fingeren. Nu skal de forsøge at ramme hinanden med den giftige pil. Formålet er at øge energien og have det sjovt med sin klassekammerat.
I denne aktivitet bliver eleverne præsenteret for 4 forskellige former for grænseleg, fx en hvor de, ryg mod ryg, skal forsøge at skubbe hinanden hinanden over en streg i gulvet. Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen, samt at have det sjovt med sin klassekammerat.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen bliver vist 2 kropsdele af gangen, fx en skulder og en albue. Den ene elev skal levere en skulder og den anden en albue, som de skal sætte sammen. Formålet er at samarbejde med hinanden og at lære de forskellige kropsdele.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen kommer der et spørgsmål af gangen, fx hvilket dyr er et pattedyr, en krokodille eller en hval. Eleverne skal blive enige om svaret med deres makker og gå til den sidde af klassen, der hører til det rigtige svar. Formålet med aktiviteten er at styrke samarbejde og lære om forskellige kategorier.
I denne aktivitet fortæller bæveren en massagehistorie og eleverne bliver guidet til hvordan de skal massere hinanden, to og to. Formålet er at fremme trivsel og fællesskab i klassen, samt at skabe indre ro og koncentration.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. De skal stå i planke overfor hinanden og forsøge at ramme hinandens hænder, uden selv at blive ramt. Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen, samt at have det sjovt med sin klassekammerat.
I denne aktivitet bliver der vist 10 forskellige ting på skærmen. Eleverne skal, sammen to og to, indsamle så mange af tingene som muligt. Formålet er at bevæge sig og have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne stå overfor hinanden og spejle hinandens bevægelser. De skal bevæge sig langsomt og de må ikke tale sammen. Formålet er at samarbejde og øge fokus, og øvelsen kan være rigtig god at lave inden et gruppearbejde, så man opnår fokus på den man skal samarbejde med.