I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. Til at starte med skal de tælle til 3, ved at skiftes til at sige et tal. Når de har styr på dette, skal de skifte tallet 2 ud med en bevægelse, fx et klap. De fortsætter altså med at tælle til 3, ved at skiftes til at sige et tal, men i stedet for at sige tallet 2, klapper de. Efterhånden som de også får styr på dette, kan de også skifte tallene 1 og 3 ud med bevægelser. Formålet er at styrke fokus og samarbejde.
I denne aktivitet skal eleverne lave et hemmeligt håndtryk sammen to og to. De bliver præsenteret for et hemmeligt håndtryk (sammensætning af forskellige former for håndtryk og bevægelser) som de kan lave, men de kan også sammensætte deres eget hemmelige håndtryk. Formålet er at styrke kreativitet og sammenhold.
På skærmen kommer der et sæt fod- og håndaftryk af gangen, placeret på forskellige måder og eleverne skal placere sig som aftrykkene viser. Formålet er at skabe ro i kroppen ved at stimulere muskel-led sansen, samt at fremme fokus og koncentration.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen kommer der 2 sæt fod -og håndaftryk af gangen, placeret på forskellige måder og eleverne skal placere sig som aftrykkene viser. Formålet er at samarbejde, fokusere og have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen kommer der 2 sæt fod -og håndaftryk af gangen, placeret på forskellige måder og eleverne skal placere sig som aftrykkene viser. Formålet er at samarbejde, fokusere og have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. Den ene elev skal stå med ryggen til skærmen og den anden elev skal stå overfor, med front mod skærmen. På skærmen bliver vist en følelse ad gangen, fx bange. Den elev der kan se skærmen skal mime følelsen og den anden elev skal gætte. Formålet er at samarbejde og at få forståelse for egne og andres følelser.
I denne aktivitet kommer der en kommando på skærmen af gangen, fx "hånd til fod" og eleverne skal følge kommandoen, således at deres ene hånd rører deres ene fod. Formålet med aktiviteten er at bevæge sig og fokusere. Aktiviteten findes også på engelsk, hvor den hedder "Hand to foot", samt i en version hvor man er sammen to og to.
Denne aktivitet er for hele klassen og den foregår med lukkede øjne og uden at tale. Alle eleverne fordeler sig i klasselokalet og stiller sig som lygtepæle, med lukkede øjne. Underviseren prikker en elev på skulderen, denne elev er nu en hund. Hunden kravler forsigtigt rundt, fortsat med lukkede øjne, og når hunden rammer en lygtepæl, bliver denne også til en hund. Sådan fortsætter det til alle lygtepæle er blevet til hunde. Hvis det skal gå hurtigere, kan der vælges flere hunde fra start. Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og at skærpe fokus ved at fjerne synssansen.
I denne aktivitet skal hele klassen arbejde sammen. På skærmen kommer en kommando, fx 3 elever, der kan lide at spille bold, sidder på bordene. Så skal klassen udføre at 3 elever der kan lide at spille bold sidder på bordene. Sådan kommer der forskellige kommandoer som eleverne skal samarbejde om at udføre og på den måde rykker sig rundt i klassen. Formålet er at styrke samarbejde og fællesskab.
I denne aktivitet kommer der en opgave på skærmen af gangen. Fx "mit falkeblik fanger -noget der er rundt" og så skal eleverne pege på noget der er rundt. Der kan også komme bogstaver og farver. Formålet med aktiviteten er at lære forbogstaver, at kategorisere ting og at skabe fokus. Aktiviteten findes også på engelsk, hvor den hedder I spy with my little eye.
I denne aktivitet skal eleverne stå overfor hinanden og spejle hinandens bevægelser. De skal bevæge sig langsomt og de må ikke tale sammen. Formålet er at samarbejde og øge fokus, og øvelsen kan være rigtig god at lave inden et gruppearbejde, så man opnår fokus på den man skal samarbejde med.
I denne aktivitet skal eleverne forestille sig at klasselokalet er en stor tømmerflåde. De skal gå rundt mellem hinanden uden at gå i stå og uden at røre hinanden, samtidig skal de fordele sig så tømmerflåden ikke tipper. Formålet er at samarbejde og blive fokuserede.
I denne aktivitet skal eleverne forestille sig at de er et træ, med dybe rødder, der står og svajer i vinden og gerne med lukkede øjne. Formålet er at opnå ro i kroppen og at blive fokuseret.