Sprogfag
-
Datid, nutid, fremtid (med støtte)
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal forstå de forskellige grammatiske tider i sprogfagene ved at lave bevægelser, der passer til den grammatiske tid i en historie. Dette giver en kropslig dimension til forståelsen af eksempelvis nutid.
Tegn på læring
Eleverne bevæger sig i de aftale bevægelser,
GÅ TIL ØVELSE
når tiderne skifter i historien. -
The order
Formål
Formålet med aktiviteten er at eleverne samarbejder og træner det engelske sprog.
Tegn på læring
Eleverne er rettede mod hinanden og hvordan de i
GÅ TIL ØVELSE
fællesskab løser opgaverne. -
Hand to foot – Alone
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære de forskellige kropsdele på engelsk.
Tegn på læring
At eleverne er optagede af instruktionerne og
GÅ TIL ØVELSE
bevæger kroppen på forskellige måder. -
I spy with my little eye
Formål
Formålet er at lære engelske ord, fx farverne.
Tegn på læring
At eleverne er fokuserede og formår at finde ting,
GÅ TIL ØVELSE
der er tilsvarende opgaven. -
Hand to foot – Two and two
Formål
Formålet med aktiviteten er at samarbejde med hinanden og at lære de forskellige kropsdele at kende på engelsk.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at samarbejde og bevæger kroppen på
GÅ TIL ØVELSE
forskellige måder. -
The beaver says
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne øver at lytte efter og får nye ord på engelsk.
Tegn på læring
Eleverne lytter godt efter og bevæger sig kun, når de skal.
GÅ TIL ØVELSE -
Around the chair (med støtte)
Formål
Formålet med aktiviteten er gennem kropslig erfaring at lære forholdsordene på engelsk.
Tegn på læring
Eleverne placerer sig selv forskellige steder rundt om stolen/bordet.
GÅ TIL ØVELSE -
Around the chair
Formål
Formålet med aktiviteten er gennem kropslig erfaring at lære forholdsordene på engelsk.
Tegn på læring
Eleverne placerer sig selv forskellige steder
GÅ TIL ØVELSE
rundt om stolen/bordet. -
Head, shoulders, knees and toes
Formål
Formålet med aktiviteten er at lære de forskellige kropsdele på engelsk, samt at bevæge sig og have det sjovt.
Tegn på læring
Eleverne synger med og laver bevægelser med kroppen
GÅ TIL ØVELSE
til de forskellige kropsdele. -
Plankekamp
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne oplever fysisk bevægelsesglæde ved at de får pulsen op og mærker muskelømhed.
Tegn på læring
Eleverne viser engergement og arbejder med muskelstyrke.
Energiniveau
Mellem/høj energi - styrke og indre ro.
GÅ TIL ØVELSE