Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Kontakt
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer & Redskaber
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
close
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer & Redskaber
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Kontakt
  • Forside
  • Faget idræt

Faget idræt

  • Tømmerflåden

    Svømning 4.-6. klasse
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at skabe tryghed i vand gennem fokus på leg og det at have det sjovt med hinanden.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Hjulet drejer

    Svømning 4.-6. klasse
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne får erfaringer med strømforhold i vand og finder tryghed i at mærke vandets fremdrift.

    Tegn på læring

    Eleverne tør slippe fødderne fra bassinets bund og er trygge ved at holde fast i en makker.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Flydende trillebør

    Svømning 4.-6. klasse
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne mærker fremdrift og er fokuserede på deres armes bevægelser i vandet.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Fang sild

    Svømning 4.-6. klasse 10-15 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at skabe tryghed og blive fortrolig med at bevæge sig i vand.

    Tegn på læring

    Eleverne udfordrer sig selv på deres eget niveau ved at bevæge sig mellem de tre progressionsmuligheder: Tæt på overfladen, dykke let under vand eller samle genstande op fra bunden.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Alternativ rundbold

    Boldbasis og boldspil 3.-9. klasse 20-45 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at få eleverne til at samarbejde i en aktivitet, de kender og samtidig få alle eleverne til at være med.

    Tegn på læring

    Eleverne har fokus på hinanden og samarbejder. Alle er med.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Brydeleg

    Kropsbasis 4.-6. klasse 25 min.
    Formål

    Formålet er at få eleverne til at arbejde med deres kropsforståelse og kropsbasis. Denne aktivitet giver eleverne en anden forståelse af deres færdigheder.

    Tegn på læring

    Eleverne udfordrer sig selv og har det sjovt - de bruger styrke og balance.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Akroyoga

    Kropsbasis 7.-9. klasse 20-30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal rette fokus på en bevidsthed om at spænde op og slappe af i kroppen. Denne aktivitet har også til formål at styrke tillid og samarbejde.

    Tegn på læring

    Eleverne har det rart og hjælper hinanden - de udfordrer sig selv sammen.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Løb, spring og kast

    Løb, spring og kast 6.-7. klasse 10-30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er for eleverne at arbejde med både løb, kast og spring. Det kan gøres over en længere periode, så eleverne bruger aktiviteten til at forbedre sig.

    Tegn på læring

    Eleverne er koncentrerede, hjælper hinanden og øver sin aktivitet.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Kryds og bolle stafet

    Løb, spring og kast 4.-6. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at få eleverne til at kombinere spil og strategi med løb og bevægelse.

    Tegn på læring

    Eleverne får løbet turer frem og tilbage og tænker både selv og udveksler strategisk tænkning med hinanden.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Dogme-atletik

    Løb, spring og kast 7.-9. klasse 30-45 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at få eleverne i spil og få dem til selv at tænke kreativt ud fra nogle fokuspunkter fra undervisningen i løb, spring og kast.

    Tegn på læring

    Eleverne tænker kreativt og udvikler selv øvelser, de instruerer hinanden i.

    GÅ TIL ØVELSE

Navigation til indlæg

Ældre indlæg
Aktiviteter for alle
  • Blekinge Boulevard 2
  • DK2630 Taastrup
  • Tlf. 46340000
  • post@handivid.dk