• Brydekamp

    Formål

    Formålet er at få eleverne til at arbejde med deres kropsforståelse, være sammen på en anden måde og bruge de store muskelgrupper.

    Tegn på læring

    Eleverne udfordrer sig selv og har det sjovt - de bruger
    styrke og balance.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Planke

    Formål

    Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen.

    Tegn på læring

    Eleverne er koncentrerede og bruger de store muskelgrupper.

    Energiniveau

    Lav energi - inde ro

    GÅ TIL ØVELSE
  • Mågelort

    Formål

    Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og øge energiniveauet.

    Tegn på læring

    Eleverne er opmærksomme på hinanden og har det
    sjovt sammen hele klassen.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Kompasset

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne stiller skarpt og bliver klar til at skulle lytte og være opmærksomme bagefter.

    Energiniveau

    Lav energi - opmærksomhed og fokus

    GÅ TIL ØVELSE
  • I din klassekammerats sko

    Formål

    Formålet er, at eleverne lærer hinanden bedre at kende og lærer at sætte sig i hinandens sted.

    Tegn på læring

    Eleverne viser, at de undrer sig og tænker over hinandens perspektiver på et spørgsmål. De er engagerede og stiller måske spørgsmål.

    Energiniveau

    Mellem

    GÅ TIL ØVELSE
  • Naturrally

    Formål

    Formålet med aktiviteten er at lære at finde noget magen til det man ser med samme form eller farve. Aktiviteten skal hjælpe til at lære forskellige blade eller planter at kende.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Sanseposer på snor

    Formål

    Formålet med aktiviteten er at sanse på en anden måde ved at gætte, mærke og opleve. Aktiviteten er relevant i natur og teknologi med fokus på at undersøge sanserne.

    Tegn på læring

    Eleverne bruger både lugte- og følesansen, måske de også undersøger ved hjælp af syns- og smagssansen. Eleverne får mere viden om sanserne.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Naturdomino

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne får nogle forskellige naturmaterialer i hånden og er aktive ude i naturen. I biologi kan det være en alternativ måde at arbejde med herbarium på.

    Tegn på læring

    Eleverne arbejder med forskellige naturmaterialer og bestemmer forskelle på blade, kogler, grene mm. Eleverne samarbejder og støtter hinanden i at lave en lang dominorække af naturmaterialer.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Klappeleg

    Formål

    Formålet er, at holde en pause fra det faglige og få fornyet energi og opmærksomhed på hinanden.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af, hvor næste klap kommer og om det er deres tur eller ej. De er opmærksomme på hinanden og har det sjovt sammen.

    Energiniveau

    Mellem/høj energi - opmærksomhed og fokus.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Byg jeres egne aktiviteter

    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne selv kommer i spil og tænker over, hvad der kunne være sjovt at prøve i klassen. De skal tænke på, hvordan alle deres kammerater kan være med.

    Tegn på læring

    Eleverne er nysgerrige og finder på nye aktiviteter.

    GÅ TIL ØVELSE