Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Om projektet
  • Deltag i projektet
  • Kontakt
  • Skolemenu-icon
    • Faget idræt
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
close
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Skolemenu-icon
    • Faget idræt
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Om projektet
  • Deltag i projektet
  • Kontakt
  • Forside
  • 7-9

7-9

  • GO!

    Bliv klar til læring 0.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal have pulsen op og dermed øge blodgennemstrømningen i hjernen og forbedre evnen til at koncentrere sig.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at løse opgaverne og opnår moderat til høj puls.

    Energiniveau

    Høj energi og puls

    GÅ TIL ØVELSE
  • Alternativ rundbold

    Boldbasis og boldspil 3.-9. klasse 20-45 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at få eleverne til at samarbejde i en aktivitet, de kender og samtidig få alle eleverne til at være med.

    Tegn på læring

    Eleverne har fokus på hinanden og samarbejder. Alle er med.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Brydeleg

    Kropsbasis 4.-6. klasse 25 min.
    Formål

    Formålet er at få eleverne til at arbejde med deres kropsforståelse og kropsbasis. Denne aktivitet giver eleverne en anden forståelse af deres færdigheder.

    Tegn på læring

    Eleverne udfordrer sig selv og har det sjovt - de bruger styrke og balance.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Akroyoga

    Kropsbasis 7.-9. klasse 20-30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal rette fokus på en bevidsthed om at spænde op og slappe af i kroppen. Denne aktivitet har også til formål at styrke tillid og samarbejde.

    Tegn på læring

    Eleverne har det rart og hjælper hinanden - de udfordrer sig selv sammen.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Løb, spring og kast

    Løb, spring og kast 6.-7. klasse 10-30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er for eleverne at arbejde med både løb, kast og spring. Det kan gøres over en længere periode, så eleverne bruger aktiviteten til at forbedre sig.

    Tegn på læring

    Eleverne er koncentrerede, hjælper hinanden og øver sin aktivitet.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Dogme-atletik

    Løb, spring og kast 7.-9. klasse 30-45 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at få eleverne i spil og få dem til selv at tænke kreativt ud fra nogle fokuspunkter fra undervisningen i løb, spring og kast.

    Tegn på læring

    Eleverne tænker kreativt og udvikler selv øvelser, de instruerer hinanden i.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Kinball

    Boldbasis og boldspil 6.-7. klasse 30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne samarbejder med deres gruppe. Aktiviteten kan udvides til at have et formål, som er mere taktisk.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at samarbejde og tænker taktisk.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Spiludvikling

    Boldbasis og boldspil 7.-9. klasse 30-60 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne samarbejder og udvikler egne spil med forståelse for regler og taktik samt målgruppen, de udvikler til.

    Tegn på læring

    Eleverne bruger deres spilforståelse og laver aktiviteter og taler om elevernes forudsætninger.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Redskabsbane – Færdigheder

    Redskabsaktiviteter 3.-7. klasse 30-45 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at øve eller træne færdigheder i en redskabsbane.

    Tegn på læring

    Eleverne er opmærksomme på deres krop og træner nye færdigheder med deres kammerater.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Cirkeltræning

    Kropsbasis 4.-9. klasse 30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne får pulsen op og styrket de store muskelgrupper.

    Tegn på læring

    Eleverne udfører øvelserne på deres niveau og presser sig selv.

    GÅ TIL ØVELSE

Navigation til indlæg

Ældre indlæg
Aktiviteter for alle
  • Blekinge Boulevard 2
  • DK2630 Taastrup
  • Tlf. 46340000
  • post@handivid.dk