7-9
-
GO!
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal have pulsen op og dermed øge blodgennemstrømningen i hjernen og forbedre evnen til at koncentrere sig.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at løse opgaverne og opnår moderat til høj puls.
Energiniveau
Høj energi og puls
GÅ TIL ØVELSE -
Alternativ rundbold
Formål
Formålet med aktiviteten er, at få eleverne til at samarbejde i en aktivitet, de kender og samtidig få alle eleverne til at være med.
Tegn på læring
Eleverne har fokus på hinanden og samarbejder. Alle er med.
GÅ TIL ØVELSE -
Brydeleg
Formål
Formålet er at få eleverne til at arbejde med deres kropsforståelse og kropsbasis. Denne aktivitet giver eleverne en anden forståelse af deres færdigheder.
Tegn på læring
Eleverne udfordrer sig selv og har det sjovt - de bruger styrke og balance.
GÅ TIL ØVELSE -
Akroyoga
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal rette fokus på en bevidsthed om at spænde op og slappe af i kroppen. Denne aktivitet har også til formål at styrke tillid og samarbejde.
Tegn på læring
Eleverne har det rart og hjælper hinanden - de udfordrer sig selv sammen.
GÅ TIL ØVELSE -
Løb, spring og kast
Formål
Formålet med aktiviteten er for eleverne at arbejde med både løb, kast og spring. Det kan gøres over en længere periode, så eleverne bruger aktiviteten til at forbedre sig.
Tegn på læring
Eleverne er koncentrerede, hjælper hinanden og øver sin aktivitet.
GÅ TIL ØVELSE -
Dogme-atletik
Formål
Formålet med aktiviteten er at få eleverne i spil og få dem til selv at tænke kreativt ud fra nogle fokuspunkter fra undervisningen i løb, spring og kast.
Tegn på læring
Eleverne tænker kreativt og udvikler selv øvelser, de instruerer hinanden i.
GÅ TIL ØVELSE -
Kinball
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne samarbejder med deres gruppe. Aktiviteten kan udvides til at have et formål, som er mere taktisk.
Tegn på læring
Eleverne er optaget af at samarbejde og tænker taktisk.
GÅ TIL ØVELSE -
Spiludvikling
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne samarbejder og udvikler egne spil med forståelse for regler og taktik samt målgruppen, de udvikler til.
Tegn på læring
Eleverne bruger deres spilforståelse og laver aktiviteter og taler om elevernes forudsætninger.
GÅ TIL ØVELSE -
Redskabsbane – Færdigheder
Formål
Formålet med aktiviteten er at øve eller træne færdigheder i en redskabsbane.
Tegn på læring
Eleverne er opmærksomme på deres krop og træner nye færdigheder med deres kammerater.
GÅ TIL ØVELSE -
Cirkeltræning
Formål
Formålet med aktiviteten er, at eleverne får pulsen op og styrket de store muskelgrupper.
Tegn på læring
Eleverne udfører øvelserne på deres niveau og presser sig selv.
GÅ TIL ØVELSE