I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. Til at starte med skal de tælle til 3, ved at skiftes til at sige et tal. Når de har styr på dette, skal de skifte tallet 2 ud med en bevægelse, fx et klap. De fortsætter altså med at tælle til 3, ved at skiftes til at sige et tal, men i stedet for at sige tallet 2, klapper de. Efterhånden som de også får styr på dette, kan de også skifte tallene 1 og 3 ud med bevægelser. Formålet er at styrke fokus og samarbejde.
I denne aktivitet giver bæveren nogle kommandoer, fx hop. Hvis bæveren siger "Bæveren siger hop" skal eleverne hoppe. Hvis bæveren derimod kun siger hop, skal eleverne ikke hoppe. Formålet er at øge energien og koncentrationen. OBS aktiviteten findes også på engelsk.
I denne aktivitet fortæller bæveren om en tur på savannen. Eleverne skal lytte til fortællingen og lave yogastillinger der viser de forskellige dyr man ser. Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen.
I denne aktivitet fortæller bæveren om en tur på stranden. Eleverne skal lytte til fortællingen og lave bevægelser der viser de ting man oplever på stranden. Formålet er at øge energiniveauet.
I denne aktivitet skal eleverne lege brydekamp sammen to og to. De bliver præsenteret for 4 forskellige versioner som de kan vælge imellem. Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen, samt at have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne forestille sig at klasselokalet er en stor tømmerflåde. De skal gå rundt mellem hinanden uden at gå i stå og uden at røre hinanden, samtidig skal de fordele sig så tømmerflåden ikke tipper. Undervejs kommer der nogle udfordringer i form af pirater, krokodiller og vandfald. Formålet er at samarbejde og øge energien.
I denne aktivitet skal eleverne lave et hemmeligt håndtryk sammen to og to. De bliver præsenteret for et hemmeligt håndtryk (sammensætning af forskellige former for håndtryk og bevægelser) som de kan lave, men de kan også sammensætte deres eget hemmelige håndtryk. Formålet er at styrke kreativitet og sammenhold.
På skærmen kommer der et sæt fod- og håndaftryk af gangen, placeret på forskellige måder og eleverne skal placere sig som aftrykkene viser. Formålet er at skabe ro i kroppen ved at stimulere muskel-led sansen, samt at fremme fokus og koncentration.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen kommer der 2 sæt fod -og håndaftryk af gangen, placeret på forskellige måder og eleverne skal placere sig som aftrykkene viser. Formålet er at samarbejde, fokusere og have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen kommer der 2 sæt fod -og håndaftryk af gangen, placeret på forskellige måder og eleverne skal placere sig som aftrykkene viser. Formålet er at samarbejde, fokusere og have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. Den ene elev skal stå med ryggen til skærmen og den anden elev skal stå overfor, med front mod skærmen. På skærmen bliver vist en følelse ad gangen, fx bange. Den elev der kan se skærmen skal mime følelsen og den anden elev skal gætte. Formålet er at samarbejde og at få forståelse for egne og andres følelser.
I denne aktivitet skal eleverne stille sig overfor hinanden og lave et håndtryk hvor de laver en giftig pil med fingeren. Nu skal de forsøge at ramme hinanden med den giftige pil. Formålet er at øge energien og have det sjovt med sin klassekammerat.
I denne aktivitet bliver eleverne præsenteret for 4 forskellige former for grænseleg, fx en hvor de, ryg mod ryg, skal forsøge at skubbe hinanden hinanden over en streg i gulvet. Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen, samt at have det sjovt med sin klassekammerat.
I denne aktivitet skal eleverne gætte hvor bæveren kaster en bold hen. De skal hoppe mens de tæller til 3, sammen med bæveren og så skal de enten hoppe op, bukke sig ned, eller hoppe til den ene eller den anden side, alt efter hvor de tror bæveren kaster bolden hen. Formålet er at opnå bevægelsesglæde og få fornyet energi.
I denne aktivitet kommer der en kommando på skærmen af gangen, fx "hånd til fod" og eleverne skal følge kommandoen, således at deres ene hånd rører deres ene fod. Formålet med aktiviteten er at bevæge sig og fokusere. Aktiviteten findes også på engelsk, hvor den hedder "Hand to foot", samt i en version hvor man er sammen to og to.
I denne aktivitet kommer der forskellige ting flyvende ind på skærmen, der kan kategoriseres til forskellige årstider. Først skal eleverne udvælge og hapse de ting der hører til sommer og hoppe over de øvrige ting. Bagefter skal de hapse de ting der hører til vinter. Formålet er at kende årstiderne og have det sjovt.
I denne aktivitet vises en video med sang og bevægelser til sangen hoved, skulder, knæ og tå. Eleverne kan enten sidde ned eller stå op, og synge og følge bevægelserne. Formålet er at opnå bevægelsesglæde og få øget energi. Aktiviteten findes også på engelsk og den danske version kan også bruges som forberedelse til at lave den engelske.
Denne aktivitet er for hele klassen og den foregår med lukkede øjne og uden at tale. Alle eleverne fordeler sig i klasselokalet og stiller sig som lygtepæle, med lukkede øjne. Underviseren prikker en elev på skulderen, denne elev er nu en hund. Hunden kravler forsigtigt rundt, fortsat med lukkede øjne, og når hunden rammer en lygtepæl, bliver denne også til en hund. Sådan fortsætter det til alle lygtepæle er blevet til hunde. Hvis det skal gå hurtigere, kan der vælges flere hunde fra start. Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og at skærpe fokus ved at fjerne synssansen.
I denne aktivitet skal hele klassen arbejde sammen. På skærmen kommer en kommando, fx 3 elever, der kan lide at spille bold, sidder på bordene. Så skal klassen udføre at 3 elever der kan lide at spille bold sidder på bordene. Sådan kommer der forskellige kommandoer som eleverne skal samarbejde om at udføre og på den måde rykker sig rundt i klassen. Formålet er at styrke samarbejde og fællesskab.
I denne aktivitet skal man bruge en genstand til at kaste med, fx en blød bold eller et sammenrullet halstørklæde. Bolden kastes mellem eleverne til en ny klassekammerat, hver gang der kommer en måge på skærmen. Når der kommer en mågelort, skal eleverne gemme sig under deres borde. Formålet er at styrke klassens fællesskab og øge energiniveauet.
I denne aktivitet fortæller bæveren en massagehistorie og eleverne bliver guidet til hvordan de skal massere hinanden, to og to. Formålet er at fremme trivsel og fællesskab i klassen, samt at skabe indre ro og koncentration.
I denne aktivitet skal eleverne skiftevis fange frugter, der daler ned på skærmen, og blende frugterne til en milkshake, ved at dreje rundt som en blender. Formålet er at øge energiniveauet.
I denne aktivitet kommer der en opgave på skærmen af gangen. Fx "mit falkeblik fanger -noget der er rundt" og så skal eleverne pege på noget der er rundt. Der kan også komme bogstaver og farver. Formålet med aktiviteten er at lære forbogstaver, at kategorisere ting og at skabe fokus. Aktiviteten findes også på engelsk, hvor den hedder I spy with my little eye.
I denne aktivitet skal eleverne stå i planke og de kan prøve at slå deres egen rekord. Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. De skal stå i planke overfor hinanden og forsøge at ramme hinandens hænder, uden selv at blive ramt. Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen, samt at have det sjovt med sin klassekammerat.
I denne aktivitet skal eleverne stå overfor hinanden og spejle hinandens bevægelser. De skal bevæge sig langsomt og de må ikke tale sammen. Formålet er at samarbejde og øge fokus, og øvelsen kan være rigtig god at lave inden et gruppearbejde, så man opnår fokus på den man skal samarbejde med.
I denne aktivitet skal eleverne dyste mod bæveren i sten, saks, papir. De hopper mens de tæller til 3, og på nu former de enten en sten, en saks eller et papir med deres kroppe og så ser de om de har vundet over bæveren. Formålet med aktiviteten er at øge energien og have det sjovt i klassen. Hvis klassen synes det er sjovt med lidt ekstra konkurrence, kan I prøve at se hvem der kan vinde flest gange i træk over bæveren og dermed blive klassemester i Sten, saks, papir.
I denne aktivitet skal eleverne forestille sig at klasselokalet er en stor tømmerflåde. De skal gå rundt mellem hinanden uden at gå i stå og uden at røre hinanden, samtidig skal de fordele sig så tømmerflåden ikke tipper. Formålet er at samarbejde og blive fokuserede.
I denne aktivitet skal eleverne forestille sig at de er et træ, med dybe rødder, der står og svajer i vinden og gerne med lukkede øjne. Formålet er at opnå ro i kroppen og at blive fokuseret.