Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Kontakt
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer & Redskaber
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
close
Aktiviteter for alle Aktivitetsdatabase
  • Skolemenu-icon
    • Trivselsaktiviteter
    • Bevægelse i fagene
    • Faget idræt
    • Materialer & Redskaber
  • Fritidslivmenu-icon
    • Samarbejde
    • Icebreaker
    • Høj/lav puls
    • Ud i naturen
  • Videnomhandicap.dk
  • Om os
  • Kontakt
  • Forside
  • Samfundsfag

Samfundsfag

  • Plankekamp

    Bliv klar til læring 4.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne oplever fysisk bevægelsesglæde ved at de får pulsen op og mærker muskelømhed.

    Tegn på læring

    Eleverne viser engergement og arbejder med muskelstyrke.

    Energiniveau

    Mellem/høj energi - styrke og indre ro.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Domino

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 10-15 min.
    Formål

    Aktivitetens formål er, at eleverne er aktive og interagerende, når de repeterer eller lærer fakta i forskellige fag.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig rundt og interagerer med hinanden. De taler og finder facts mm.

    GÅ TIL ØVELSE
  • GO!

    Bliv klar til læring 0.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne skal have pulsen op og dermed øge blodgennemstrømningen i hjernen og forbedre evnen til at koncentrere sig.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at løse opgaverne og opnår moderat til høj puls.

    Energiniveau

    Høj energi - puls.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Quiz og byt

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 15-20 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at der inddrages bevægelse i en faglig aktivitet for at skabe variation i skoledagen.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig rund og taler sammen om spørgsmålene.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Rækkefølgen – samfundsfag

    Faglige aktiviteter 7.-9. klasse 20-30 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, gennem bevægelse, at styrke elevernes forståelser af fx forskelle i politiske partiers dagsordener.

    Tegn på læring

    Eleverne bevæger sig på rækken og har dialoger på tværs og imellem sig.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Håndtrykket – historiske figurer

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 10-15 min.
    Formål

    Formålet er, at eleverne sammen skaber et håndtryk, der afspejler en historiske periode eller person. De samarbejder og har det sjovt ved at designe et unikt håndtryk og gøre sig tanker om kendetegn for den historiske periode el. person.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af og undersøger en historisk person el. historisk periode - de genskaber ved mimik og bevægelser karaktertræk fra personen el. perioden.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Kronologi Rollespil

    Faglige aktiviteter 4.-9. klasse 30-45 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er at udvælge nogle kendetegn fra historiske perioder og begivenheder, eleverne har lært om og med kroppen udforme disse.

    Tegn på læring

    Eleverne er optaget af at bruge kroppen til at tolke historiske perioder og figurer.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Yoga stræk

    Bliv klar til læring 2.-9. klasse 10-15 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne bruger stræk til at skabe indre ro og opleve nye former for kropsbevidsthed.

    Tegn på læring

    Eleverne strækker og bevæger sig som instrueret. De finder ro og bevidstheden rettes indad.

    Energiniveau

    Lav energi - stræk og indre ro.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Træet slår rødder

    Bliv klar til læring 4.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne retter opmærksomheden mod kroppen og dens placering i rummet. Eleverne oplever øget fokus på kropsbevidsthed og ro, som skaber ro op til læring.

    Tegn på læring

    Eleverne har rettet fokus mod dem selv og hinanden. De udviser tryghed og ro.

    Energiniveau

    Lav energi - opmærksomhed og fokus.

    GÅ TIL ØVELSE
  • Grænseleg

    Bliv klar til læring 4.-9. klasse 10 min.
    Formål

    Formålet med aktiviteten er, at eleverne bruger stræk og styrke og derigennem retter opmærksomheden mod deres kroppe.

    Tegn på læring

    Eleverne mærker deres kroppe og er opmærksomme på hinanden.

    Energiniveau

    Mellem energi - stræk.

    GÅ TIL ØVELSE

Navigation til indlæg

Ældre indlæg
Aktiviteter for alle
  • Blekinge Boulevard 2
  • DK2630 Taastrup
  • Tlf. 46340000
  • post@handivid.dk