I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. Til at starte med skal de tælle til 3, ved at skiftes til at sige et tal. Når de har styr på dette, skal de skifte tallet 2 ud med en bevægelse, fx et klap. De fortsætter altså med at tælle til 3, ved at skiftes til at sige et tal, men i stedet for at sige tallet 2, klapper de. Efterhånden som de også får styr på dette, kan de også skifte tallene 1 og 3 ud med bevægelser. Formålet er at styrke fokus og samarbejde.
I denne aktivitet giver bæveren nogle kommandoer, fx hop. Hvis bæveren siger "Bæveren siger hop" skal eleverne hoppe. Hvis bæveren derimod kun siger hop, skal eleverne ikke hoppe. Formålet er at øge energien og koncentrationen. OBS aktiviteten findes også på engelsk.
I denne aktivitet skal eleverne lege brydekamp sammen to og to. De bliver præsenteret for 4 forskellige versioner som de kan vælge imellem. Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen, samt at have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne starte med at være sammen to og to. Den forreste elev har lukkede øjne og er den fjernstyrede bil og den bagerste elev styrer bilen ved at klemme på skuldrene. Undervejs kommer der nogle forhindringer, som fx rødt lys og tunneller. Derudover kan eleverne blive bedt om at lave en bus ved at finde sammen med et andet makkerpar, så de er 4 elever sammen, eller at lave et tog ved at hele klassen går sammen. Formålet med aktivteten er at eleverne bevæger sig, styrker fællesskabet og har det sjovt sammen.
I denne aktivitet kan hele klassen være sammen, eller man kan være sammen i grupper af minimum 6 personer. På skærmen kommer et tema af gangen, som eleverne skal danne et stilbillede ud fra, fx "uhygge". Eleverne går bare ind i stilbilledet når de er klar. De må gerne tale sammen når de endnu ikke er gået ind i billedet, men når de er gået ind i billedet skal de stå stille og må ikke tale. Den der står tilbage til sidst kan forsøge at fortælle, hvad der der sker på billedet. Formålet med aktiviteten er at styrker elevernes kreativitet og samarbejde.
I denne aktivitet skal eleverne forestille sig at klasselokalet er en stor tømmerflåde. De skal gå rundt mellem hinanden uden at gå i stå og uden at røre hinanden, samtidig skal de fordele sig så tømmerflåden ikke tipper. Undervejs kommer der nogle udfordringer i form af pirater, krokodiller og vandfald. Formålet er at samarbejde og øge energien.
I denne aktivitet skal eleverne lave et hemmeligt håndtryk sammen to og to. De bliver præsenteret for et hemmeligt håndtryk (sammensætning af forskellige former for håndtryk og bevægelser) som de kan lave, men de kan også sammensætte deres eget hemmelige håndtryk. Formålet er at styrke kreativitet og sammenhold.
I denne aktivitet bliver der fortalt et eventyr -Klodshans. Når eleverne har lyttet til eventyret skal de mime én af eventyrkaraktererne og gå rundt blandet hinanden i rollen som denne. Du kan overveje om de skal prøve at gætte hinandens karakterer. Formålet er at styrke kreativitet og forestillingsevne, samt at lære om eventyr.
I denne aktivitet bliver der fortalt et eventyr -Rødhætte og ulven. Når eleverne har lyttet til eventyret skal de mime én af eventyrkaraktererne og gå rundt blandet hinanden i rollen som denne. Du kan overveje om de skal prøve at gætte hinandens karakterer. Formålet er at styrke kreativitet og forestillingsevne, samt at lære om eventyr.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen kommer der 2 sæt fod -og håndaftryk af gangen, placeret på forskellige måder og eleverne skal placere sig som aftrykkene viser. Formålet er at samarbejde, fokusere og have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen kommer der 2 sæt fod -og håndaftryk af gangen, placeret på forskellige måder og eleverne skal placere sig som aftrykkene viser. Formålet er at samarbejde, fokusere og have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. Den ene elev skal stå med ryggen til skærmen og den anden elev skal stå overfor, med front mod skærmen. På skærmen bliver vist en følelse ad gangen, fx bange. Den elev der kan se skærmen skal mime følelsen og den anden elev skal gætte. Formålet er at samarbejde og at få forståelse for egne og andres følelser.
I denne aktivitet skal eleverne stille sig overfor hinanden og lave et håndtryk hvor de laver en giftig pil med fingeren. Nu skal de forsøge at ramme hinanden med den giftige pil. Formålet er at øge energien og have det sjovt med sin klassekammerat.
I denne aktivitet bliver eleverne præsenteret for 4 forskellige former for grænseleg, fx en hvor de, ryg mod ryg, skal forsøge at skubbe hinanden hinanden over en streg i gulvet. Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen, samt at have det sjovt med sin klassekammerat.
I denne aktivitet skal eleverne gætte hvor bæveren kaster en bold hen. De skal hoppe mens de tæller til 3, sammen med bæveren og så skal de enten hoppe op, bukke sig ned, eller hoppe til den ene eller den anden side, alt efter hvor de tror bæveren kaster bolden hen. Formålet er at opnå bevægelsesglæde og få fornyet energi.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen bliver vist 2 kropsdele af gangen, fx en skulder og en albue. Den ene elev skal levere en skulder og den anden en albue, som de skal sætte sammen. Formålet er at samarbejde med hinanden og at lære de forskellige kropsdele.
I denne aktivitet skal eleverne gå rundt mellem hinanden i klasselokalet. De skal gå det antal skridt af gangen som fremgår på skærmen. Når der kommer et hilse-symbol, fx et håndtryk, skal de hilse med et håndtryk på den nærmeste klassekammerat. Formålet er at styrke klassens fællesskab.
I denne aktivitet vises en video med sang og bevægelser til sangen hoved, skulder, knæ og tå. Eleverne kan enten sidde ned eller stå op, og synge og følge bevægelserne. Formålet er at opnå bevægelsesglæde og få øget energi. Aktiviteten findes også på engelsk og den danske version kan også bruges som forberedelse til at lave den engelske.
Denne aktivitet er for hele klassen og den foregår med lukkede øjne og uden at tale. Alle eleverne fordeler sig i klasselokalet og stiller sig som lygtepæle, med lukkede øjne. Underviseren prikker en elev på skulderen, denne elev er nu en hund. Hunden kravler forsigtigt rundt, fortsat med lukkede øjne, og når hunden rammer en lygtepæl, bliver denne også til en hund. Sådan fortsætter det til alle lygtepæle er blevet til hunde. Hvis det skal gå hurtigere, kan der vælges flere hunde fra start. Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og at skærpe fokus ved at fjerne synssansen.
I denne aktivitet skal I vælge en elev der skal stå ved tavlen. Der kommer et spørgsmål på skærmen af gangen, fx "hvad kan din klassekammerat bedst lide at spise?" og 3 forskellige svarmuligheder. Resten af eleverne skal vurdere hvilket svar der matcher den valgte klassekammerat. I kan vælge at skifte elev ved hvert spørgsmål, det vurderer I selv. Formålet med aktiviteten er at styrke klassens fællesskab og at eleverne lærer hinanden bedre at kende.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. På skærmen kommer der et spørgsmål af gangen, fx hvilket dyr er et pattedyr, en krokodille eller en hval. Eleverne skal blive enige om svaret med deres makker og gå til den sidde af klassen, der hører til det rigtige svar. Formålet med aktiviteten er at styrke samarbejde og lære om forskellige kategorier.
I denne aktivitet skal hele klassen arbejde sammen. På skærmen kommer en kommando, fx 3 elever, der kan lide at spille bold, sidder på bordene. Så skal klassen udføre at 3 elever der kan lide at spille bold sidder på bordene. Sådan kommer der forskellige kommandoer som eleverne skal samarbejde om at udføre og på den måde rykker sig rundt i klassen. Formålet er at styrke samarbejde og fællesskab.
I denne aktivitet skal man bruge en genstand til at kaste med, fx en blød bold eller et sammenrullet halstørklæde. Bolden kastes mellem eleverne til en ny klassekammerat, hver gang der kommer en måge på skærmen. Når der kommer en mågelort, skal eleverne gemme sig under deres borde. Formålet er at styrke klassens fællesskab og øge energiniveauet.
I denne aktivitet fortæller bæveren en massagehistorie og eleverne bliver guidet til hvordan de skal massere hinanden, to og to. Formålet er at fremme trivsel og fællesskab i klassen, samt at skabe indre ro og koncentration.
I denne aktivitet kommer der et spørgsmål frem af gangen, fx "hvad vil du gerne arbejde med når du bliver voksen?". Eleverne skal mime svaret på spørgsmålet. Det er underviseren der bestemmer hvornår man går videre til næste spørgsmål, så der er god tid til at tale om svarene og lære hinanden at kende. Formålet er at have det sjovt, styrke kreativiteten og lære hinanden bedre at kende.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen i grupper af 4-6 personer. På skærmen kommer beskrivelsen af et monster af gangen, fx et monster med 3 hoveder, 5 arme og 4 ben. Eleverne skal nu forme monsteret med deres kroppe, så alle i gruppen er en del af monsteret. Formålet med aktiviteten er at styrke kreativitet og samarbejde, samt at have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne være sammen to og to. De skal stå i planke overfor hinanden og forsøge at ramme hinandens hænder, uden selv at blive ramt. Formålet er at opnå ro i kroppen, ved at stimulere muskel-led sansen, samt at have det sjovt med sin klassekammerat.
I denne aktivitet skal eleverne stille sig op på en række, fx efter deres alder, således at den ældste står i den ene ende og den yngste i den anden ende af rækken. Formålet er at eleverne samarbejder og styrker fællesskabet.
I denne aktivitet skal eleverne stille sig op på en række, fx efter deres alder, således at den ældste står i den ene ende og den yngste i den anden ende af rækken. Formålet er at eleverne samarbejder og styrker fællesskabet.
I denne aktivitet bliver der vist 10 forskellige ting på skærmen. Eleverne skal, sammen to og to, indsamle så mange af tingene som muligt. Formålet er at bevæge sig og have det sjovt sammen.
I denne aktivitet skal eleverne stå overfor hinanden og spejle hinandens bevægelser. De skal bevæge sig langsomt og de må ikke tale sammen. Formålet er at samarbejde og øge fokus, og øvelsen kan være rigtig god at lave inden et gruppearbejde, så man opnår fokus på den man skal samarbejde med.
I denne aktivitet skal eleverne dyste mod bæveren i sten, saks, papir. De hopper mens de tæller til 3, og på nu former de enten en sten, en saks eller et papir med deres kroppe og så ser de om de har vundet over bæveren. Formålet med aktiviteten er at øge energien og have det sjovt i klassen. Hvis klassen synes det er sjovt med lidt ekstra konkurrence, kan I prøve at se hvem der kan vinde flest gange i træk over bæveren og dermed blive klassemester i Sten, saks, papir.
I denne aktivitet kommer der et udsagn af gangen, fx "Jeg kan godt lide at tegne", samt et bevægelsessvar. Eleverne skal lave bevægelsen hvis udsagnet passer på dem. Formålet er at styrke klassens fællesskab og lære hinanden bedre at kende.
I denne aktivitet skal eleverne forestille sig at klasselokalet er en stor tømmerflåde. De skal gå rundt mellem hinanden uden at gå i stå og uden at røre hinanden, samtidig skal de fordele sig så tømmerflåden ikke tipper. Formålet er at samarbejde og blive fokuserede.